اتوبوس و مترو برای همیشه رایگان می‌ماند؟

فرارو پنج شنبه 31 اردیبهشت 1405 - 14:52
شهردار تهران گفت: در شرایط کنونی نمی‌توان مجدد خدمات اتوبوس و مترو را پولی کنیم بنابراین تا تعیین تکلیف طرح ارائه شده در شورای شهر تهران خدمات اتوبوس و مترو رایگان است.

علیرضا زاکانی، شهردار تهران، در گفت وگوی تلویزیونی اظهار کرد: پیگیر ارزان‌سازی تهران، با ثبات کردن قیمت‌ها و ارائه سطح بالای خدمت به مردم هستیم که حمل و نقل یکی از این حوزه‌هاست. 

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به مصوبه شورای شهر تهران مبنی بر رایگان شدن مترو و اتوبوس‌های سریع‌السیر در ایام جنگ تحمیلی گفت: شورای شهر یک فوریت ایجاد زمینه برای راه‌اندازی باشگاه شهروندی و ارائه خدمات برای اقشار خاص این هفته تصویب کرد و هفته آینده هم در حال دستور کار قرار دارد. 

شهردار تهران اظهار کرد: در شرایط کنونی نمی‌توان مجدد خدمات اتوبوس و مترو را پولی کنیم بنابراین تا تعیین تکلیف طرح ارائه شده در شورای شهر تهران خدمات اتوبوس و مترو رایگان است. 

وی در ادامه صحبت‌هایش گفت: شورای شهر تعیین تکلیف خواهد کرد و ایجاد زمینه راه‌اندازی باشگاه شهروندی و ارائه خدمات به اساتید، معلمان، معلولان، جانبازان، خانواده‌های محترم شهدا، دانش آموزان، دانشجویان، اقشار ضعیف جامعه در حوزه باشگاه شهروندی می‌تواند امکانی را فراهم سازد که بخشی از بار معیشتی آن‌ها را در حوزه حمل و نقل سبک کند. 

شهردار تهران ادامه داد: با ایجاد باشگاه شهروندی ترافیک هم در تهران کاهش پیدا کند و مصرف بنزین در این شرایط کم شود و به کاهش آلودگی هوای ناشی از ترافیک کمک می‌کند. 

زاکانی در پایان گفت: ما با تمام وجود حمایت می‌کنیم که تصمیم شورای شهر زودتر به نتیجه برسد.

 

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.