به گزارش رکنا، اگه یادتون باشه از قدیم برای کسی که زایمان می کرده کاچی درست می کردن چون ضعیف می شده و رحم نیاز به بازسازی داشت و کاچی بهترین درمان بود.
آب دو لیوان
نبات ۳شاخه
شکر دو قاشق غذاخوری
پودر هل و دارچین ، زیره سیاه و سبز هرکدام نصف قاشق چایخوری
زعفران به میزان لازم
گلاب یک سوم لیوان
همه این مواد رو مخلوط میکنیم و روی حرارت میذاریم. وقتی به جوش اومد و چندتا قل زد زیرش رو کم می کنیم.
آرد ۴ قاشق غذاخوری
کره۱۰۰ گرم روغن حیوانی ۱۰۰ گرم
آرد رو با حرارت کم دائم هم می زنیم تا خامی آرد گرفته شه. حدود ۱۵ دقیقه آرد رو تفت میدیم. بعد کره و روغن رو اضافه میکنیم و ۳ دقیقه تفت میدیم.
حالا وقتشه شربت رو ملاقه ملاقه به آرد و کره اضافه کنیم و تند هم می زنیم تا زمانی که شربت رو کامل ریختین.
حالا ۵ دقیقه میذاریم رو حرارت کم جا بیفته و تمام.