فوتبال ما چه چیزی کمتر از قطر دارد؟

فرارو چهارشنبه 30 اردیبهشت 1405 - 16:31
بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران گفت: جوانگرایی تاوان دارد و ما نباید بابت تغییر نسل نگران باشیم.

حمید درخشان در خصوص مشخص شدن هم گروه‌های ایران در مسابقات جام ملت‌های آسیا گفت: در گروه سختی قرار نگرفتیم ولی نباید فراموش کرد که دیگر تیم‌های آسیایی با یک برنامه‌ریزی درست پیشرفت کرده‌اند و نمی‌توان تیم‌هایی مثل چین، قرقیزستان و سوریه را دست کم گرفت. اگر برابر این تیم‌ها هم متزلزل ظاهر شویم، جایگاه خودمان را در فوتبال آسیا از دست خواهیم داد.

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال در خصوص اینکه ایران چقدر برای قهرمان شدن در جام ملت‌ها شانس دارد، تاکید کرد: در دهه‌های گذشته همیشه مدعی بودیم ولی قهرمان نشدیم، این نشان می‌دهد مشکلات اساسی داریم که در رفع آنها اقدامی اصولی انجام ندادیم. شما ببینید فوتبال قطر با یک برنامه‌ریزی درست به کجا رسید و چگونه قهرمان‌ آسیا شد ولی تیم ملی ملی بیش از 5 دهه است که قهرمان نمی‌شود و در سطح باشگاهی هم حرفی برای گفتن نداریم.

درخشان افزود: فوتبال ما چه چیزی کمتر از قطر دارد که آنها با وجود اینکه از لحاظ نیروی انسانی و استعداد با ما قابل قیاس نیستند، موفق می‌شوند ولی ما درجا می‌زنیم؟ مشکلات فوتبال ما یکی دو تا نیست و با این وضعیت نمی‌توانیم شانس بالایی برای قهرمانی در جام ملت‌ها داشته باشیم.

وی تصریح کرد: نیاز به تغییر نسل در تیم ملی داریم که اگر بعد از جام جهانی قبلی انجام می‌شد، الان یک تیم خیلی خوب داشتیم. جوانگرایی تاوان دارد و ما نباید بابت تغییر نسل نگران باشیم، طبیعتا یک بار تاوان این موضوع را می‌دهیم ولی چند سال از آن استفاده می‌کنیم. شهامت جوانگرایی هم نداریم. 

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.