آغاز رزمایش تسلیحات هسته‌ای ارتش روسیه

فرارو سه شنبه 29 اردیبهشت 1405 - 13:42
وزارت دفاع روسیه از اجرای رزمایش سه روزه نیروهای هسته‌ای این کشور از امروز خبر داد.

وزارت دفاع روسیه امروز سه‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور از ۱۹ تا ۲۱ ماه مه ۲۰۲۶ (۲۹ تا ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۵) رزمایشی را با محوریت «آماده‌سازی و به‌کارگیری نیروهای هسته‌ای در صورت تهدید تجاوز» برگزار می‌کنند.

به گزارش ایسنا، طبق بیانیه این وزارتخانه، در این رزمایش بیش از ۶۵ هزار نیرو و ۷۸۰۰ نوع تجهیزات و تسلیحات از جمله بیش از ۲۰۰ پرتابگر موشک مشارکت خواهند داشت. همچنین هواپیماها، ناوها، زیردریایی‌ها و زیردریایی‌های هسته‌ای نیز در این رزمایش به ایفای نقش می‌پردازند. وزارت دفاع روسیه افزود که پرتاب آزمایشی موشک‌های بالستیک و کروز نیز در دستور کار این رزمایش قرار دارد.

طبق گزارش فرانس ۲۴، در بخش دیگری از این بیانیه به مسائل مربوط به «مانور مشترک و استفاده از تسلیحات هسته‌ای مستقر در خاک جمهوری بلاروس» نیز اشاره شده است. روسیه پیشتر سامانه موشکی هسته‌ای «اورشنیک» را در بلاروس، همسایه ناتو، مستقر کرده است.

رزمایش تسلیحات هسته‌ای ارتش روسیه در حالی از امروز شروع شده که اوکراین در روزهای اخیر حملات پهپادی خود را علیه مواضع روسیه تشدید کرده و همچنین ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز امروز عازم سفر ۲ روزه به چین می‌شود.

همچنین این رزمایش چند ماه بعد از آنکه آخرین پیمان کنترل تسلیحات هسته‌ای باقی‌ مانده بین روسیه و ایالات متحده فروپاشید، اجرا می‌شود. پایان یافتن این پیمان مشهور به پیمان «استارت جدید» در فوریه، رسما به محدودیت‌هایی که دست این ۲ کشور را در زمینه تسلیحات هسته‌ای بسته بود، پایان داد.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.