اطلاعیه پلیس: دستگیری دو عنصر نفوذی در تهران در پوشش خبرنگار

فرارو سه شنبه 29 اردیبهشت 1405 - 10:40
پلیس تهران از دستگیری دو فرد در پوشش خبرنگار به اتهام جمع‌آوری و ارسال اطلاعات مراکز حساس به شبکه‌های معاند خبر داد.

مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد: ماموران پلیس اطلاعات فاتب با انجام اقدامات پیچیده اطلاعاتی، موفق به شناسایی و دستگیری دو عنصر نفوذی شدند که در غرب و شمال تهران فعالیت می‌کردند و خود را در پوشش خبرنگار معرفی می‌کردند. 

این افراد با سوءاستفاده از پوشش رسانه‌ای، اقدام به جمع‌آوری و ارسال اطلاعات طبقه‌بندی‌شده مرتبط با مراکز حیاتی و حساس نظامی و اطلاعاتی کشور به شبکه‌های معاند نظام می‌کردند. 

بر اساس اعلام پلیس، اهمیت دستگیری این عناصر با توجه به داده‌های کشف‌شده و ارتباطات سازمان‌یافته آن‌ها با عناصر داخلی و خارجی بسیار بالاست و در تأمین امنیت ملی و خنثی‌سازی تهدیدات احتمالی نقش تعیین‌کننده‌ای دارد. 

تحقیقات اولیه نشان می‌دهد کانال ارتباطی امن این شبکه با اتاق عملیات خارج از کشور، از طریق اینترنت ماهواره‌ای و با بهره‌گیری از تجهیزات استارلینک برقرار بوده است. دستگاه گیرنده استارلینک این شبکه نیز در جریان عملیات کشف و ضبط شد. 

پلیس اعلام کرده است که تحقیقات فنی و اطلاعاتی برای شناسایی سایر اعضا و شبکه‌های پشتیبان این افراد در دستور کار قرار دارد و روند بررسی‌ها ادامه دارد.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.