بیانیه عراق در مورد حمله پهپادی به عربستان

فرارو دوشنبه 28 اردیبهشت 1405 - 18:33
وزارت خارجه عراق روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که نسبت به اخبار منتشر شده درباره حمله ۳ پهپاد به تاسیسات عربستان ابراز نگرانی می‌کند.

فرارو- شب گذشته سخنگوی وزارت دفاع عربستان مدعی ورود ۳ پهپاد از حریم هوایی عراق به حریم هوایی این کشور شد؛ درواکنش به این خبر وزارت امور خارجه عراق دقایقی پیش اعلام کرد بغداد در حال بررسی ابعاد و شرایط مربوط به حمله پهپادی اخیر به عربستان سعودی است.

به گزارش فرارو، وزارت امور خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که پدافند هوایی این کشور «هیچ پهپادی را که در حریم هوایی عراق شلیک شده باشد، شناسایی نکرده است.» 

در ادامه این بیانیه آمده است که بغداد از عربستان سعودی خواسته برای افزایش امنیت و ثبات منطقه، «همکاری و تبادل اطلاعات مرتبط» را انجام دهد. 

وزارت خارجه عراق همچنین بار دیگر بر حمایت این کشور از «موضع قاطع خود در رد هرگونه هدف قرار دادن کشورهای برادر» تاکید کرده است. 

این وزارتخانه در پایان بر اهتمام خود به تداوم هماهنگی و رایزنی با عربستان برای تقویت امنیت و ثبات در منطقه و منافع مشترک دو کشور تاکید کرد. 

 

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.