بازسازی زیرساخت‌های آسیب‌دیده پارس جنوبی در ۲ سال

فرارو دوشنبه 28 اردیبهشت 1405 - 17:37
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس از برنامه‌ریزی برای بازسازی و نوسازی زیرساخت‌های پالایشگاهی و پتروشیمی منطقه پارس جنوبی با تکیه بر دانش بومی خبر داد و گفت: این مراکز با طراحی و فناوری‌های جدید و با ظرفیتی بیش از قبل، به مدار تولید بازخواهند گشت.

سید اسماعیل حسینی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، در حاشیه بازدید تعدادی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس از زیرساخت‌های آسیب‌دیده حوزه انرژی در منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی اظهار کرد: در این سفر دو روزه که به همراه رئیس کارگروه نظارت بر اجرای احکام برنامه هفتم پیشرفت کمیسیون و جمعی از مدیران صنعت نفت انجام شد، روند آواربرداری و پیشرفت عملیات بازسازی پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌هایی که مورد حمله دشمن قرار گرفته بودند، بررسی شد.

به گزارش ایسنا، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود حدود ۵۰ درصد از بازسازی‌ها تا پیش از آغاز فصل سرد سال به سرانجام برسد و کل فرآیند آواربرداری، بازسازی و نوسازی زیرساخت‌ها در مدت حداکثر ۲ سال تکمیل شود.

وی با تأکید بر اینکه در این مسیر از تجهیزات ساخت داخل و توان متخصصان ایرانی استفاده می‌شود، یادآور شد: با توجه به شرایط فعلی، از ملت ایران انتظار می‌رود با مصرف بهینه گاز و دیگر حامل‌های انرژی، در این جهاد همراهی کنند تا توطئه‌های دشمن برای ایجاد اختلال در چرخه تولید خنثی شود.

حسینی همچنین به مطالبات صنفی پرسنل صنعت نفت اشاره کرد و گفت: در جریان این بازدید، موضوعات مربوط به حقوق و پاداش پایان خدمت بازنشستگان بررسی شد و مقرر گردید اعضای کمیسیون انرژی از طریق دولت و مجلس برای رفع این مشکلات و افزایش انگیزه خدمت در میان کارکنان صنعت نفت، پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.