۲۷ تصفیه‌خانه فاضلاب امسال وارد مدار بهره‌برداری می‌شود

صدا و سیما چهارشنبه 23 اردیبهشت 1405 - 18:57
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: امسال ۲۷ تصفیه‌خانه فاضلاب تکمیل و وارد مدار بهره‌برداری می‌شود، افزون بر این، اجرای ۱۰ طرح نمک‌زدایی در سواحل کشور در دستور کار قرار دارد که ظرفیت تأمین حدود ۴۲ هزار مترمکعب آب در شبانه‌روز را فراهم می‌کند.

هاشم امینی، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما، با اشاره به عملکرد مجموعه وزارت نیرو در جریان «جنگ تحمیلی سوم» گفت: کارکنان بخش آب و فاضلاب با تلاش گسترده و فداکارانه، با وجود خسارت‌های واردشده به تأسیسات آب و فاضلاب در برخی استان‌ها، توانستند خدمات‌رسانی را بدون وقفه ادامه دهند و مشکلی در تأمین آب شرب و خدمات فاضلاب برای مردم ایجاد نشد.

وی ادامه داد: برای اجرای طرح‌های وعده‌ داده‌ شده در سال جاری، بازنگری در طرح‌ها انجام شده و طرح‌هایی که از پیشرفت فیزیکی و اثرگذاری بیشتری برخوردارند، در اولویت تخصیص اعتبار قرار گرفته‌اند.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از برنامه آبرسانی به ۲ هزار روستا در سال جاری خبر داد و بیان کرد: سال گذشته آبرسانی به ۲ هزار و ۳۰۰ روستا انجام شد. همچنین امسال سه تصفیه‌خانه آب در شهرهای کرج، کرمانشاه و خوانسار اصفهان به بهره‌برداری می‌رسد.

امینی بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده، پنج طرح آبرسانی در سال ۱۴۰۵ به بهره‌برداری می‌رسد. در بخش جمع‌آوری و انتقال فاضلاب، که از سیاست‌های مهم وزارت نیرو در حوزه بازچرخانی پساب محسوب می‌شود، ۱۰ طرح فاضلاب در اولویت تخصیص اعتبار قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تصریح کرد: امسال همچنین ۲۷ تصفیه‌خانه فاضلاب تکمیل و وارد مدار بهره‌برداری می‌شود. افزون بر این، اجرای ۱۰ طرح نمک‌زدایی در سواحل کشور در دستور کار قرار دارد که ظرفیت تأمین حدود ۴۲ هزار مترمکعب آب در شبانه‌روز را برای شهرها و روستاهای ساحلی فراهم می‌کند.

وی گفت: افزون بر اعتبارات جاری شرکت‌های آب و فاضلاب، در بودجه امسال ۲۵ همت برای روستاهای دارای تنش آبی و ۱۰ همت از محل ردیف اعتباری دیگر در نظر گرفته شده که در مجموع ۳۵ همت اعتبار برای بخش روستایی اختصاص یافته است؛ رقمی که از اولویت‌های سازمان برنامه و بودجه کشور محسوب می‌شود.

امینی اظهار کرد: همچنین ۲۶ همت برای طرح‌های فاضلاب شهری و ۱۵ همت برای آبرسانی به شهرهای دارای تنش آبی اختصاص یافته است. با توجه به اینکه ۱۰ استان کشور همچنان بارش کمتر از نرمال دریافت کرده‌اند، برنامه‌ریزی‌هایی برای تأمین پایدار آب شرب در تابستان انجام شده و در کنار آن، مدیریت مصرف آب مورد تأکید قرار دارد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: طرح‌هایی برای استان‌های تهران، البرز، خراسان رضوی، مرکزی و همدان تعریف شده که برای آنها ۱۵ همت اعتبار اختصاص یافته است. با این حال، در این استان‌ها همکاری مردم در مدیریت مصرف آب اهمیت ویژه‌ای دارد. 

به گفته امینی، همچنین ۹ همت برای آبرسانی شهری و ۱۵ همت برای طرح‌های سرمایه‌گذاری در حوزه تأمین آب اختصاص یافته است؛ طرح‌هایی که در قالب آن، آب تولیدی سرمایه‌گذاران خریداری و وارد شبکه توزیع آب شهری می‌شود.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

بیشتر بخوانید