طاهری: بازی تیم ملی مرا یاد دهه 60 انداخت/ لیگ آینده را خراب نکنیم

خبرگزاری تسنیم چهارشنبه 23 اردیبهشت 1405 - 13:32
سرپرست استقلال گفت: بهتر است لیگ فصل بعد را خراب نکنیم و لیگ بیست‌وششم در زمان همیشگی خودش آغاز شود.

بیژن طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص وضعیت مبهمی که در برگزاری بازی‌های لیگ برتر، بعد از جام جهانی ایجاد شده است، گفت: در این زمینه نظر شخصی ندارم ولی اگر قرار است شرایط طبیعی فوتبال را در نظر بگیریم، برگزاری لیگ باید با حضور تمامی تیم‌ها باشد. اگر قرار باشد لیگ با حضور چند تیم برگزار شود این موضوع منطقی نیست و ادامه مسابقات باید با حضور تمامی تیم‌ها برگزار شود. وقتی بحث شروع بازی‌ها مطرح شد، تمرینات را آغاز کردیم و حالا هم اگر قرار باشد مسابقات ادامه پیدا کند این موضوع را به بازیکنان اطلاع داده و آماده شروع تمرینات می‌شویم.

وی در خصوص اینکه فدراسیون فوتبال تا 10 خرداد ماه فرصت دارد نماینده‌هاش در لیگ نخبگان و لیگ قهرمانان آسیا را به AFC معرفی کند، اظهار داشت: در این مورد باید یک تصمیم منطقی گرفته شود و همه می‌دانند که شرایط کشور خاص است. در فدراسیون فوتبال افرادی مسئولیت دارند که در فوتبال ایران دارای سابقه هستند و امیدوارم اگر تصمیمی گرفته می‌شود، به گونه‌ای باشد که در آینده بتوان از آن به عنوان یک تصمیم منطقی صحبت کرد.

طاهری در خصوص اینکه یکی دو تیم با معرفی نمایندگان ایران بر اساس جدول فعلی لیگ برتر مخالف هستند، تصریح کرد: شرایط جنگی باعث شد لیگ تعطیل شود و فدراسیون می‌تواند یک تصمیم خوب بگیرد. وقتی شرایط برگزاری بازی‌ها مهیا نیست، فدراسیون می‌تواند بر اساس جدول نماینده‌هایش را معرفی کند و این نمی‌‌تواند تصمیمی سخت یا غیر منطقی باشد. وقتی برای معرفی نمایندگان زمانی برای فدراسیون وجود ندارد، چه تصمیمی می‌توان گرفت؟ منطقی‌ترین تصمیم این است که نماینده‌ها بر اساس جدول معرفی شوند.

سرپرست استقلال در ارتباط با اینکه آیا برگزاری لیگ برتر بعد از معرفی نماینده‌های ایران به AFC می‌تواند تصمیمی درستی باشد، گفت:‌ اگر نمایندگان آسیایی معرفی شوند، انگیزه‌ای برای ادامه لیگ از سوی تیم‌ها وجود نخواهد داشت. در این شرایط بهتر است که لیگ فصل بعد را هم خراب نکنیم و فصل بعد در زمان همیشگی خودش شروع شود.

طاهری در مورد اینکه گفته می‌شود برخی بازیکنان خارجی استقلال از این تیم جدا خواهند شد، تصریح کرد:‌ بازیکنان ملی که آماده حضور در جام جهانی می‌شوند ولی بازیکنانی مثل آدان، منیر یا آسانی با ما در تماس هستند. آنها آماده شروع تمرینات هستند و بحثی در مورد جدایی بازیکنان خارجی ما مطرح نشده است.

بازیکن پیشین تیم ملی در مورد شرایط فعلی شاگردان امیر قلعه‌نویی برای حضور در جام جهانی گفت: تیم ملی در مظلومانه‌ترین حالت ممکن در حال آماده‌سازی است. یاد دهه 60 افتادم که در تیم ملی بازی درون تیمی انجام می‌دادیم یا با تیم‌های باشگاهی بازی می‌کردیم. با این حال بازیکنان زیر نظر کادر فنی در اردو هستند و امیدوارم در اردوی ترکیه هم چند بازی دوستانه انجام دهیم و با شرایطی خوب راهی جام جهانی شویم.

طاهری در ارتباط با اینکه آیا ایران شانسی برای صعود از گروهش دارد، خاطرنشان کرد: در حالی که وضعیت ایده‌آلی نداشتیم و با سفر زمینی به ترکیه رفتیم، عملکرد خوبی برابر کاستاریکا و نیجریه داشتیم. من معتقدم تیم ملی از گروه خودش صعود خواهد کرد.

انتهای پیام/

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.