
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، ساعت فعالیت سامانههای ثبت رسمی اسناد از روز شنبه ۲۶ اردیبهشت جاری افزایش یافت. بر اساس این تصمیم، سامانههای مذکور در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۷ صبح تا ۱۶ (۴ عصر) و در روزهای پنجشنبه نیز تا ساعت ۱۴ (۲ بعدازظهر) فعال خواهند بود.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با صدور این دستور، هدف از این تغییر را افزایش رضایتمندی مردم، بهبود کسبوکار دفاتر اسناد رسمی و ارتقاء خدمات ثبتی اعلام کرد. همچنین سازمان ثبت تأکید کرده که این اقدام در زمینه پاسخ به مطالبات مردمی و پیگیری درخواستهای مکرر سران دفاتر اسناد رسمی صورت میگیرد.
افزایش ساعت کاری سامانهها، فرصت بیشتری برای مراجعان و دفاتر اسناد رسمی فراهم خواهد کرد و گامی عملی در جهت کاهش ازدحام، تسهیل فرآیندها و تحقق عدالت اداری محسوب میشود.