کهورک با دمای ۴۶.۵ درجه گرم‌ترین نقطه ایران شد

فرارو یکشنبه 20 اردیبهشت 1405 - 13:26
ایستگاه تازه‌تاسیس کهورک با ثبت دمای ۴۶.۵ درجه سلسیوس به عنوان گرم‌ترین نقطه کشور شناخته شد.

محسن حیدری، مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان، در زاهدان اظهار داشت: عصر ۱۹ اردیبهشت‌ماه ایستگاه تازه‌تأسیس کهورک با ثبت دمای ۴۶.۵ درجه سلسیوس به عنوان گرم‌ترین نقطه کشور شناخته شد. 

به گزارش تسنیم، مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان افزود: در همین روز شهر زاهدان نیز با ثبت دمای ۳۹ درجه سلسیوس، گرم‌ترین مرکز استان کشور بود. در مجموع ۲۳ ایستگاه هواشناسی در سطح استان دمای بالاتر از ۴۰ درجه سلسیوس را ثبت کردند. 

وی خاطرنشان کرد: پس از کهورک، ایستگاه دلگان با ثبت دمای ۴۵ درجه سلسیوس در رده بعدی گرم‌ترین نقاط کشور قرار گرفت. 

حیدری با اشاره به اهمیت ایستگاه کهورک بیان کرد: ایستگاه تمام‌خودکار کهورک در دهه مبارک فجر سال ۱۴۰۴ افتتاح شد و به دلیل قرار گرفتن در ورودی کویر لوت و مجاورت با منطقه شورگز، از نظر پایش شرایط جوی منطقه‌ای اهمیت ویژه‌ای دارد. 

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان گفت: با آغاز بادهای ۱۲۰ روزه در استان، از امروز تا حدودی از شدت گرمای هوا کاسته خواهد شد.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.