جنگ با ایران ظرفیت پالایشی منطقه را فلج کرد

تابناک شنبه 19 اردیبهشت 1405 - 10:11
موسسه تحلیلی نفت (کپلر) طی گزارشی نوشت که جنگ علیه ایران ظرفیت پالایشی منطقه را ۳ میلیون بشکه در روز کم کرد که اگر تنگه هرمز باز شود، زمان طولانی لازم است تا شرایط عادی شود.

کپلر طی گزارشی نوشته اگر تنگه هرمز باز شود، وضعیت پالایشگران خاورمیانه بهبود پیدا می‌کند اما به معنای بازگشت سریع به وضعیت عادی نیست.

به گزارش تابناک به نقل از فارس؛ بر اساس این گزارش، میزان تولید پالایشگاه‌های منطقه در آوریل به حدود ۶ میلیون بشکه در روز کاهش یافت که نسبت به سال قبل حدود ۳ میلیون بشکه در روز کمتر است و پیش‌بینی می‌شود ماه‌ها پایین‌تر از سطح قبل از جنگ باقی بماند.

تنگناهای صادراتی، محدودیت‌های ذخیره‌سازی، اختلالات بیمه‌ای و آسیب‌های وارد شده به پالایشگاه‌ها به این معناست که بازیابی ظرفیت پالایش احتمالا به‌صورت مرحله‌ای پیش خواهد رفت.

بر اساس این گزارش؛ بیشترین زمان بازیابی و بازگشت به وضعیت قبل به علت آسیب شدید و وابستگی بالا به تنگه هرمز چیزی بیش از 12 ماه برای قطر برآورد شده است.

بحرین و کویت، به علت شدت آسیب‌های وارده وضعیت بسیار بدی دارند.

این گزارش زمان تعمیر پالایشگاه‌های عربستان را ۴ تا ۶ ماه پیش‌بینی کرده است.
بهترین وضعیت برای عمان است که آسیب چندانی ندیده است.
 

منبع خبر "تابناک" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.