پیام بقایی به مناسبت روز جهانی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر

صدا و سیما جمعه 18 اردیبهشت 1405 - 15:17
سخنگوی وزارت امور خارجه، به مناسبت ۱۸ اردیبهشت روز جهانی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر در پیامی در فضای مجازی، این روز را به مدیران، امدادگران و داوطلبان جمعیت هلال‌احمر تبریک گفت .

پیام سخنگوی وزارت امور خارجه به مناسبت روز جهانی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ اسماعیل بقائی سخنگوی وزارت امور خارجه، در پیامی در شبکه ایکس به مناسبت روز جهانی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر، ضمن تبریک این روز به مدیران و امدادگران جمعیت هلال احمر کشورمان نوشت: ۱۸ اردیبهشت، روز جهانی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر، فرصتی است برای ادای احترام به انسان‌هایی که زیر آتش بمب و موشک، جان خود را برای کمک به هم‌نوعان و نجات هموطنان‌مان به خطر می‌اندازند.

بقایی گفت: از آمبولانس‌های هدف‌قرارگرفته تا امدادگرانی که در میان آوار، زندگی را بیرون کشیدند، هلال‌احمر ایران فقط یک نهاد امدادی نیست؛ روایتی از ایثار و شجاعتی بی‌همتاست.

سخنگوی وزارت خارجه افزود: درود به همه امدادگران، داوطلبان و خانواده‌های صبورشان؛ آنان که در سخت‌ترین لحظات، انسانیت و نوع‌دوستی را معنا می‌کنند.

بقایی گفت: در جربان دو جنگ تحمیلی آمریکا-رژیم صهیونیستی در یک سال اخیر ۹ نفر از اعضای جمعیت هلال احمر و یک خانواده ۸ نفره از داوطلبان هلال احمر به شهادت رسیدند.

سخنگوی وزارت خارجه تصریح کرد: ۳۵۰ مرکز درمانی، ۹۹۳ مدرسه، دانشگاه و مرکز آموزشی، ۵۶ مرکز هلال احمر، ۴۹ دستگاه آمبولانس خودروی امداد و نجات و ۳ فروند بالگرد امدادی هلال‌احمر و اورژانس، به صورت مستقیم مورد حمله متجاوزان قرار گرفت.

بقایی گفت: در جریان تجاوز نظامی اخیر آمریکا-اسرائیل به کشورمان، ۶۰۰۳ عملیات امداد و نجات انجام شد که طی آن ۷۲۱۵ نفر زنده از زیر آوار خارج شده و ۷۰۰۰ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.