۳ نفتکش ایرانی از محاصره آمریکا عبور کردند

همشهری آنلاین جمعه 18 اردیبهشت 1405 - 14:04
یک موسسه بین‌المللی رهگیری نفتکشها اعلام کرد سه نفتکش ایرانی از محاصره آمریکا عبور کرده و به سواحل ایران رسیده است.

به گزارش همشهری‌آنلاین، گزارش حساب کاربری تارنمای تانکرترکرز اعلام کرد: در طول ۲ روز گذشته، ۳ فروند نفتکش خالی شرکت ملی نفت ایران با عبور از منطقه انحصاری اقتصادی پاکستان، موفق شدند از محاصره ارتش آمریکا عبور کنند و خود را به ایران برسانند.

این راهگیری نفتکش ها نوشت: این موسسه ظرفیت این ۳ نفتکش، حدود ۵ میلیون بشکه نفت خام است.

آمریکا پس از شکست در جنگ رمضان علیه ایران، محاصره تنگه هرمز را با هدف فشار اقتصادی به جمهوری اسلامی در پیش گرفته است.

پیشتر، تان ترکرز درباره شکست برنامه آمریکا برای جلوگیری از فروش نفت و ادعای انفجار چاه های نفت ایران نوشته بود: روایت جاری مبنی بر این که ذخایر نفتی ایران به زودی، تکمیل و باعث تولید می شود، اشتباه است. اگر دوره نخست ریاست جمهوری ترامپ را در نظر بگیریم، ایران تولید نفت خود را به کمتر از ۲ میلیون بشکه در روز کاهش داد. واقعیت آن است که ایران می تواند کل این حجم را صرف مصرف داخلی کند.

در ادامه این مطلب آمده است: حتی با وجود نفت خام ایران، تولید این کشور می تواند روزانه بین یک میلیون و 800 هزار تا 2 میلیون بشکه باشد. عامل تعیین کننده در این میان امکان بهره برداری ایران از نفتکش های بیشتر و استفاده از آنها به عنوان مخازن شناور است. اگر این نفتکش ها محاصره دریایی آمریکا را بشکنند، حتی در صورت قطعی، میزان تولید به سرعت کاهش پیدا می کند.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.