نخستین نفتکش کره جنوبی پس از عبور از تنگه هرمز به مقصد رسید

فرارو جمعه 18 اردیبهشت 1405 - 11:55
نخستین نفتکش کره جنوبی پس از عبور از تنگه هرمز به مقصد رسید

یکی از پالایشگاه‌های کره جنوبی اعلام کرد یک نفتکش با پرچم مالت که یک میلیون بشکه نفت خام حمل می‌کرد، پس از عبور از تنگه هرمز در اواسط آوریل، روز جمعه به سواحل غربی کره جنوبی رسید.

به گزارش فرارو به نقل از آسوشیتدپرس، این محموله یک میلیون بشکه‌ای معادل ۳۵ تا ۵۰ درصد مصرف روزانه نفت خام کره جنوبی است.

شرکت اچ دی هیوندای اویل بانک اعلام کرد نفتکش اودسا صبح جمعه، چند هفته پس از عبور از تنگه هرمز در دوره مذاکرات آتش‌بس میان ایران و ایالات متحده، به آب‌های ساحلی بندر غربی سئوسان رسید. قرار است این نفتکش اواخر روز جمعه در تأسیسات پهلوگیری فراساحلی شرکت لنگر بیندازد تا نفت خام خود را تخلیه کند.

این شرکت قصد دارد این نفت خام را به فرآورده‌هایی مانند بنزین، گازوئیل و نفتا پالایش کند. تأسیسات آن توان پالایش روزانه تا ۶۹۰ هزار بشکه نفت خام را دارد.

این کشتی در ۱۷ آوریل (۲۸ فروردین) در دوره‌ای کوتاه از کاهش محدودیت‌ها از تنگه هرمز عبور کرده بود. کره جنوبی سال گذشته بیش از ۶۰ درصد نفت خام و ۵۰ درصد نفتای خود که ماده اولیه مهم صنایع پتروشیمی و تولید پلاستیک است را از طریق تنگه هرمز وارد کرده بود.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.