ادعای سنتکام درباره درگیری‌های امشب در تنگه هرمز

فرارو جمعه 18 اردیبهشت 1405 - 01:33
سنتکام نوشت: «فرماندهی مرکزی ایالات متحده (CENTCOM) تهدیدات ورودی را از بین برد و تأسیسات نظامی ایران را که مسئول حمله به نیروهای آمریکایی بودند، از جمله سایت‌های پرتاب موشک و پهپاد؛ مکان‌های فرماندهی و کنترل؛ و گره‌های اطلاعاتی، نظارتی و شناسایی، هدف قرار داد

فرماندهی مرکزی ایالات متحده ( سنتکام) در بیانیه‌ای مدعی شد: 

«نیروهای آمریکایی حملات بی‌دلیل ایران را رهگیری و با حملات دفاع از خود پاسخ دادند، زیرا ناوشکن‌های موشک‌انداز نیروی دریایی ایالات متحده در ۷ مه از تنگه هرمز به خلیج عمان عبور کردند.

نیروهای ایرانی چندین موشک، پهپاد و قایق کوچک را در حالی که ناوهای جنگی USS Truxtun (DDG 103)، USS Rafael Peralta (DDG 115) و USS Mason (DDG 87) از گذرگاه دریایی بین‌المللی عبور می‌کردند، شلیک کردند. هیچ یک از دارایی‌های ایالات متحده مورد اصابت قرار نگرفت.»

در ادامه بیانیه آمده است: «فرماندهی مرکزی ایالات متحده (CENTCOM) تهدیدات ورودی را از بین برد و تأسیسات نظامی ایران را که مسئول حمله به نیروهای آمریکایی بودند، از جمله سایت‌های پرتاب موشک و پهپاد؛ مکان‌های فرماندهی و کنترل؛ و گره‌های اطلاعاتی، نظارتی و شناسایی، هدف قرار داد.

سنتکام به دنبال تشدید تنش نیست، اما همچنان در موقعیت خود قرار دارد و آماده محافظت از نیروهای آمریکایی است.»

سنتکام

 

 

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.