ایروانی در سازمان ملل چه گفت؟

فرارو جمعه 18 اردیبهشت 1405 - 00:47
نماینده دائم ایران در کنفرانس خبری سازمان ملل گفت: حملات به نفتکش های ایرانی و محاصره نقض ماده آتش‌بس محسوب می‌شود

فرارو- نماینده دائم ایران در کنفرانس خبری سازمان ملل گفت: «دولت‌های عضو باید در برابر هرگونه تلاش برای تحریف حقوق بین‌الملل به نحوی که بتواند تجاوز یا توسل غیرقانونی به زور را توجیه کند، هوشیار بمانند.»

وی در ادامه بیان کرد: «اجازه دهید مجدداً به‌روشنی تأکید کنم: ایران کاملاً آماده است عبور و مرور عادی دریایی را احیا کرده و آزادی کشتیرانی در تنگه هرمز را تضمین کند، مشروط بر آنکه جنگ به‌طور دائمی پایان یابد و محاصره غیرقانونی رفع شود.

اقدامات ایران در تنگه هرمز با حقوق بین‌الملل مطابقت دارد و حقوق بین‌الملل، به‌ویژه در وضعیت‌های مخاصمه مسلحانه، حق ذاتی دولت‌های ساحلی را، هنگامی که مورد تجاوز قرار می‌گیرند، برای اتخاذ اقدامات لازم در دفاع از امنیت ملی، حاکمیت و تمامیت ارضی خود به رسمیت می‌شناسد.»

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.