قصد روسیه برای وتوی پیش‌نویس قطعنامه علیه ایران

فرارو پنج شنبه 17 اردیبهشت 1405 - 15:05
شبکه العربیه خبر داد که روسیه قصد دارد برای بار دوم قطعنامه مرتبط با بازگشایی تنگه هرمز را وتو کند.

شبکه العربیه خبر داد که روسیه تصمیم گرفته است در برابر پیش‌نویس قطعنامه آمریکا و کشورهای خلیج فارس درباره تنگه هرمز از حق وتو استفاده کند.

خبرنگار العربیه در نیویورک به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داد: روسیه با فرمول فصل هفتم که در پیش‌نویس قطعنامه مربوط به هرمز آمده مخالفت کرده است.

روسیه و چین قطعنامه پیشین (پیشنهادی از سوی بحرین) در 18 فروردین را نیز وتو کرده بودند.

مارکو روبیو وزیر خارجه آمریکا بامداد روز گذشته اعلام کرده بود: «به دستور رئیس‌جمهور ترامپ، ایالات متحده همراه با بحرین و شرکای خلیجی‌مان (عربستان سعودی، امارات متحده عربی، کویت و قطر) پیش‌نویس قطعنامه‌ای را برای شورای امنیت سازمان ملل تدوین کرده‌ایم تا از آزادی کشتیرانی در تنگه هرمز دفاع کنیم.»

روبیو همچنین گفت: «این پیش‌نویس از ایران می‌خواهد که فوراً حملات، مین‌گذاری و دریافت عوارض (تولینگ) را متوقف کند..».

انتظار می‌رود طی روزهای آینده رأی‌گیری درباره این قطعنامه در شورای امنیت انجام شود.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.