۶ کشته و زخمی براثر انفجار‌های مهمات باقیمانده از جنگ در افغانستان

صدا و سیما چهارشنبه 16 اردیبهشت 1405 - 11:55
براثر وقوع دو انفجار مهمات باقیمانده از سال‌های جنگ در استان‌های ننگرهار و پروان افغانستان ۶ نفر از جمله کودکان کشته یا زخمی شدند.

۶ کشته و زخمی براثر انفجار‌های مهمات باقیمانده از جنگ در افغانستان

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از کابل؛ فرماندهی پلیس استان ننگرهار امروز اعلام کرد: براثر انفجار مرمی باقیمانده از سال‌های جنگ در شهرستان «رودات» استان ننگرهار یک کودک کشته و یک کودک دیگر زخمی شد.

این حادثه زمانی به وقوع پیوست که این کودکان مشغول چراندن دام‌ها بودند.

همچنین براثر انفجار مشابه در شهرستان «بگرام» استان پروان، یک جوان ۲۰ ساله کشته شد و سه کودک زخمی شدند.

فرماندهی پلیس استان پروان اعلام کرد: این حادثه زمانی روی داد که جوان ۲۰ ساله می‌خواست سرگلوله باقیمانده از جنگ را باز کند که براثر انفجار آن، خودش جان باخت و ۳ کودک زخمی شدند.

افغانستان سومین کشور جهان است که بیشترین تلفات ناشی از انفجار‌های مین و مواد منفجره را دارد.

سازمان‌های بین المللی گفته‌اند هر روز به صورت میانگین یک کودک براثر این انفجار‌ها جان خود را در افغانستان از دست می‌دهد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.