
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، برنامه تلویزیونی «بوم خاکی» بهزودی با رویکردی هنری و خلاقانه از شبکه نسیم پخش خواهد شد.
این برنامه تلاش میکند فضاهای آسیبدیده برجا مانده از دوران جنگ را از منظر هنر بازخوانی کند.
در این مجموعه، گروهی از هنرمندان به مکانهایی قدم میگذارند که آثار تخریب جنگ همچنان در آنها نمایان است و با حضور در این فضاها و الهام از خاطرات جمعی نهفته در آنها، دست به خلق آثار هنری میزنند.
مکانهای «بوم خاکی» گسترهای از فضاهای عمومی و شهری همچون پل B ۱، مدارس، خانههای مسکونی، دانشگاهها و ورزشگاه آزادی را شامل میشود؛ مکانهایی که هر یک بخشی از حافظه تاریخی و اجتماعی جنگ را در خود جای دادهاند.
این برنامه با تهیهکنندگی علی حکمتنیا، کارگردانی علی اردو و نویسندگی مرتضی درخشان آماده پخش است.

در همین حال، مجله صبحگاهی «سلام تهران» نیز چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ساعت ۷ صبح با حضور طیفی از مهمانان ورزشی، علمی و فرهنگی روی آنتن شبکه تهران میرود.
در این برنامه، محمد برزگر پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در میز ورزشی با اجرای آرش اسدی، آخرین رویدادهای ورزشی را مرور خواهد کرد.
همچنین مسئولان قرارگاه جهادی دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی شامل محمدصادق لرکی، احسان بهادری و محمدامین نسترنی، درباره فعالیتهای جهادی و تجربیات خود گفتوگو میکنند.
در بخش علمی «سلام تهران»، سیدمهدی شریعتزاده به بررسی آینده هوش مصنوعی میپردازد و فاطمه حقیقتگو نکات کلیدی حوزه سواد رسانهای را تشریح خواهد کرد.
بخش هنری برنامه نیز با حضور فاطمه فرمندی، مدرس نقاشی، همراه است که در استودیو به خلق یک پرتره میپردازد.
این برنامه با تهیهکنندگی آرمین عابدینی و اجرای مرتضی پرنیان و صدیقه مرادی، روزهای شنبه تا پنجشنبه ساعت ۷ صبح از شبکه تهران پخش میشود.