صرفه‌جویی ۱۰ هزار مگاواتی با خاموش کردن تنها یک کولر گازی در مناطق گرم

خبرگزاری مهر چهارشنبه 16 اردیبهشت 1405 - 11:51
معاون برق و انرژی وزارت نیرو گفت: از ۵ میلیون مشترک برق در مناطق گرمسیر کشور، اگر هر مشترک تنها یکی از کولرهای گازی خود را خاموش کند، حدود ۱۰ هزار مگاوات از میزان مصرف برق کاسته خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، مصطفی رجبی مشهدی، معاون برق و انرژی وزارت نیرو با اشاره به تأثیر رفتار مصرف‌کنندگان در مدیریت مصرف برق، اظهار داشت: از میان ۵ میلیون مشترک برق در مناطق گرمسیر کشور، اگر هر مشترک تنها یکی از کولرهای گازی خود را خاموش کند، حدود ۱۰ هزار مگاوات از میزان مصرف برق کاسته خواهد شد.

وی افزود: صرفه‌جویی در مصرف برق تنها با اقدامات کوچک نیز امکان‌پذیر است؛ به طوری که اگر هر شهروند تنها یک لامپ اضافی را خاموش کند، برق مورد نیاز تمام کارخانه‌های سیمان کشور تأمین خواهد شد.

رجبی مشهدی از مردم خواست در ایام گرما با مدیریت مصرف برق، به پایداری شبکه و تأمین انرژی مطمئن برای همه مشترکان کمک کنند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.