ورود نخستین کمباین چندمنظوره به باغات چای ایران

خبرگزاری مهر چهارشنبه 16 اردیبهشت 1405 - 11:51
رئیس سازمان چای کشور از ورود نخستین کمباین چندمنظوره به باغات چای کشور خبر داد و گفت: واردات این کمباین، گامی بزرگ به سوی نوسازی صنعت چای کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر از وزارت جهاد کشاورزی، حبیب جهانساز، رئیس سازمان چای کشور با بیان این که رونمایی از کمباین چندمنظوره چای تحولی عظیم در صنعت چای کشور دربر خواهد داشت، گفت: این اقدام نقطه عطفی در تاریخ صنعت چای کشور است که می‌تواند چهره سنتی باغات چای کشور را دگرگون کرده و نویدبخش جهشی بزرگ در بهره‌وری و کاهش هزینه‌های تولید شود.

وی اظهار کرد: این کمباین چندمنظوره باعث کاهش هزینه‌های کارگری، افزایش سرعت و کیفیت، کاهش ضایعات، و تحول در بهره‌وری تولید خواهد شد و به کشاورزان اجازه می‌دهد تا در بازه‌های زمانی کوتاه حجم بیشتری از محصول را برداشت کنند.

انتظار می‌رود با بررسی عملکرد و سازگاری این دستگاه با شرایط اقلیمی باغات چای شمال ایران، بستری برای بومی‌سازی و گسترش استفاده از ماشین‌آلات مکانیزه فراهم شود که هم‌اکنون با حمایت‌های سازمان چای کشور یک شرکت دانش‌بنیان داخلی نیز شروع به تولید این دستگاه کرده است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.