آغاز رویارویی نیروی دریایی ارتش با ناوشکن‌های آمریکا

تابناک سه شنبه 15 اردیبهشت 1405 - 10:32
شبکه خبر به نقل از نیروی دریایی ارتش زیرنویس کرد که ایران مانع از ورود ناوشکن‌های آمریکا به محدوده تنگه هرمز شده است. همچنین فارس به نقل از منابع خبری محلی در جنوب از اصابت ۲ موشک به یک ناوچه نیروی دریایی آمریکا خبر داده است. یک مقام ارشد آمریکایی انکار می‌کند که یک کشتی آمریکایی توسط موشک‌های ایرانی هدف قرار گرفته باشد. در مقابل یک منبع مطلع با اشاره به شلیک‌های اول نیروهای ایرانی به برخی شناورهای رزمی آمریکا، به تسنیم گفته است: «نیروهای مسلح ایران همچون جنگ 40 روزه اجازه‌ی عبور به نیروهای رزمی آمریکایی نخواهند داد و هرگونه تردد در تنگه هرمز نیز بدون مجوز نیروهای مسلح ایران انجام نخواهد شد. تمام شناورها باید از تجربه جنگ 40 روزه عبرت بگیرند و هزینه حماقت آمریکایی‌ها را نپردازند. ایران علاوه بر شلیک به سمت به شناورهای رزمی آمریکا، سناریوهای دیگری نیز تدارک دیده است که در صورت نیاز به آن اقدام خواهد کرد.» در عین حال یک مقام ارشد ایرانی به رویترز گفت که ایران برای جلوگیری از ورود یک ناو جنگی آمریکا به تنگه هرمز، یک تیر هشدار شلیک کرد. دونالد ترامپ شب گذشته در پستی در ایکس نوشت: «به نمایندگان خود دستور داده‌ام به آن‌ها اطلاع دهند که با تمام توان تلاش خواهیم کرد کشتی‌ها و خدمه‌شان را با امنیت از تنگه خارج کنیم. در همه موارد، آن‌ها اعلام کرده‌اند که تا زمانی که منطقه برای کشتیرانی و سایر فعالیت‌ها امن نشود، بازنخواهند گشت... فرآیند با نام «پروژه آزادی» از صبح دوشنبه به وقت خاورمیانه آغاز خواهد شد. اگر به هر شکلی در این روند بشردوستانه اختلال ایجاد شود، متأسفانه با آن به‌صورت قاطع برخورد خواهد شد.» این ماجراجویی نظامی اکنون با فرارسیدن صبح دوشنبه ظاهراً آغاز شده و با نخستین عکس العمل ارتش ایران مواجه شده است.
شبکه خبر به نقل از نیروی دریایی ارتش زیرنویس کرد که ایران مانع از ورود ناوشکن‌های آمریکا به محدوده تنگه هرمز شده است. همچنین فارس به نقل از منابع خبری محلی در جنوب از اصابت ۲ موشک به یک ناوچه نیروی دریایی آمریکا خبر داده است. یک مقام ارشد آمریکایی انکار می‌کند که یک کشتی آمریکایی توسط موشک‌های ایرانی هدف قرار گرفته باشد. در مقابل یک منبع مطلع با اشاره به شلیک‌های اول نیروهای ایرانی به برخی شناورهای رزمی آمریکا، به تسنیم گفته است: «نیروهای مسلح ایران همچون جنگ 40 روزه اجازه‌ی عبور به نیروهای رزمی آمریکایی نخواهند داد و هرگونه تردد در تنگه هرمز نیز بدون مجوز نیروهای مسلح ایران انجام نخواهد شد. تمام شناورها باید از تجربه جنگ 40 روزه عبرت بگیرند و هزینه حماقت آمریکایی‌ها را نپردازند. ایران علاوه بر شلیک به سمت به شناورهای رزمی آمریکا، سناریوهای دیگری نیز تدارک دیده است که در صورت نیاز به آن اقدام خواهد کرد.» در عین حال یک مقام ارشد ایرانی به رویترز گفت که ایران برای جلوگیری از ورود یک ناو جنگی آمریکا به تنگه هرمز، یک تیر هشدار شلیک کرد. دونالد ترامپ شب گذشته در پستی در ایکس نوشت: «به نمایندگان خود دستور داده‌ام به آن‌ها اطلاع دهند که با تمام توان تلاش خواهیم کرد کشتی‌ها و خدمه‌شان را با امنیت از تنگه خارج کنیم. در همه موارد، آن‌ها اعلام کرده‌اند که تا زمانی که منطقه برای کشتیرانی و سایر فعالیت‌ها امن نشود، بازنخواهند گشت... فرآیند با نام «پروژه آزادی» از صبح دوشنبه به وقت خاورمیانه آغاز خواهد شد. اگر به هر شکلی در این روند بشردوستانه اختلال ایجاد شود، متأسفانه با آن به‌صورت قاطع برخورد خواهد شد.» این ماجراجویی نظامی اکنون با فرارسیدن صبح دوشنبه ظاهراً آغاز شده و با نخستین عکس العمل ارتش ایران مواجه شده است.
تعداد بازدید : 29917
کد ویدیو

منبع خبر "تابناک" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.