یک نفت‌کش ربوده‌شده به سمت سومالی در حرکت است

مشرق نیوز یکشنبه 13 اردیبهشت 1405 - 11:51
نفت‌کش ربوده‌شده از سواحل یمن به سمت سومالی در حرکت است.

به گزارش مشرق، الجزیره اعلام کرد نفت‌کش «ام/تی یورکا» در سواحل استان شبوه در جنوب شرقی یمن توسط مهاجمان مسلح که سوار بر کشتی شده و کنترل آن را به دست گرفته‌اند، ربوده شده است. ربایندگان سپس این نفت‌کش را به سمت خلیج عدن و به سوی سواحل سومالی هدایت کردند.

این حمله حداقل چهارمین حادثه از این دست در هفته‌های اخیر در نزدیکی سومالی است.

ربایش کشتی‌ها در سواحل سومالی از زمانی که آمریکا و اسرائیل در ماه فوریه جنگ خود علیه ایران را آغاز کردند، افزایش یافته است.

مرکز عملیات تجارت دریایی بریتانیا (UKMTO) سطح تهدید دریایی در سواحل سومالی را به «قابل‌توجه» افزایش داده و به کشتی‌ها هشدار داده است که با احتیاط عبور کنند.

نیروهای دریایی اتحادیه اروپا که در منطقه گشت‌زنی می‌کنند، اعلام کردند که جنگ ایران به گروه‌های دزدی دریایی یک فرصت داده است.

رئیس جمهور آمریکا اخیرا با اشاره به تصرف کشتی های متعلق به ایران در جریان محاصره دریایی تنگه هرمز، اذعان کرده است این کار ارتش آمریکا نوعی دزدی دریایی است.

یک نفت‌کش که حدود ۱۸۰۰۰ بشکه نفت حمل می‌کرد، در ۲۱ آوریل (۱ اردیبهشت) در نزدیکی سواحل سومالی ربوده شد. در طی پنج روز بعد از آن، دو کشتی دیگر نیز به غنیمت گرفته شدند.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.