بارندگی هست، اما کافی نیست

صدا و سیما یکشنبه 13 اردیبهشت 1405 - 03:07
سخنگوی آبفای تهران گفت: تهران همچنان با کمبود جدی منابع آب‌های سطحی نسبت به استاندارد‌های تاریخی خود روبروست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، «بهنام بخشی» با اشاره به آخرین وضعیت بارش‌ها در سال آبی ۱۴۰۴-۱۴۰۵ گفت: اگرچه با ثبت ۱۶۶.۲ میلی‌متر بارندگی، شاهد رشد ۱۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم، اما این رقم در مقایسه با میانگین بلندمدت همچنان ۳۵ درصد عقب‌ماندگی دارد. در واقع بارش‌های اخیر نتوانسته‌اند بر خشکسالی‌های انباشته سال‌های قبل غلبه کنند و تهران همچنان با کمبود جدی منابع آب‌های سطحی نسبت به استاندارد‌های تاریخی خود روبروست.

سخنگوی آبفای تهران تأکید کرد: نصب تجهیزات کاهنده مصرف در منازل و واحد‌های تجاری، ساده‌ترین و مؤثرترین راهکار برای مقابله با این ناترازی است؛ چرا که استفاده از این قطعات می‌تواند بدون ایجاد خلل در رفاه خانوار، میزان مصرف آب را تا ۳۰ درصد کاهش داده و به اقتصاد خانواده و پایداری شبکه در این روز‌های سخت کمک شایانی کند.

گزارش از رضا شفیعی خبرنگار خبرگزاری صداوسیما

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.