خروج نیرو‌های آمریکایی از اروپا «قابل پیش‌بینی» بود

صدا و سیما یکشنبه 13 اردیبهشت 1405 - 03:05
وزیر دفاع آلمان گفت: تصمیم آمریکا برای خروج نیرو‌های خود از آلمان، ایتالیا و اسپانیا «قابل پیش‌بینی» بود.

خروج نیرو‌های آمریکایی از اروپا «قابل پیش‌بینی» بود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، به نقل از روزنامه برلینر سایتونگ، بوریس پیستوریوس پس از اعلام خروج بخشی از نیرو‌های آمریکایی از آلمان، بر اهمیت همکاری نظامی با ایالات متحده تأکید کرد.

وی اظهار کرد: «حضور سربازان آمریکایی در اروپا و به ویژه در آلمان به نفع ما و به نفع ایالات متحده است.»

وزیر دفاع آلمان ادامه داد: این سربازان در پایگاه هوایی رامشتاین در ایالت راینلند-فالتز، شهر گرافن‌ووهر (منطقه آموزشی آمریکا) و فرانکفورت «برای صلح و امنیت در اروپا، اوکراین و بازدارندگی مشترک همکاری می‌کنند.

وی در عین حال تاکید کرد که تصمیم واشنگتن تعجب‌آور نیست و خروج نیرو‌های آمریکایی از اروپا و آلمان «قابل پیش‌بینی» بوده است.

پیستوریوس اضافه کرد: ایالات متحده از پایگاه‌های خود در آلمان نه تنها برای اهداف ناتو، بلکه برای منافع امنیتی خود، به عنوان مثال در آفریقا و خاورمیانه نیز استفاده می‌کند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.