اولین فلیم گفتگو با عامل شکار هواپیماها و هلیکوپترهای امریکایی در جنوب اصفهان / وقتی شلیک کردم دیدم هلی کوپتر آتش گرفت دود سیاه داد و سقوط کرد / اگر خشاب دوشکا تمام نمی شد شهید شده بودم

رکنا یکشنبه 13 اردیبهشت 1405 - 03:02
رکنا: سرباز شجاع ایرانی که در جنگ 40 روزه با یک فروند هواپیمای آمریکایی درگیر شد، می‌گوید: مهمات دوشکا تمام شده بود، اما با گرینوف او را مورد هدف قرار دادم و سرنگونش کردم.
اولین فیلم گفتگو با عامل شکار هواپیماها و هلیکوپترهای امریکایی در جنوب اصفهان / وقتی شلیک کردم دیدم هلی کوپتر آتش گرفت دود سیاه داد و سقوط کرد / اگر خشاب دوشکا تمام نمی شد شهید شده بودم

به گزارش رکنا، فیلمی که می‌بینید، روایت شجاعت بی‌نظیر یک مامور فراجا در جنگ 40 روزه است. سربازی که کسی فکر نمی‌کرد تیرهایش به آن هواپیما برسد، اما با سلاحی که مهماتش تمام شده بود، جنگ را رها نکرد!

او از لحظه درگیری می گوید : هواپیما خیلی پایین داشت می‌آمد. به محض رسیدن، بلند شدیم و هواپیما را رگبار بستیم. اما دوشکا مهماتش تمام شد. دویدم سمت ماشین مهمات. راکت زدند بغل ماشینم. موج پرتابم کرد شش متر آن‌طرف‌تر.

این را سربازی می‌گوید لحظاتی بعد با همان بدن زخمی، سلاح گرم همراهش یعنی «گرینوف» را برداشت و دوباره به سمت هواپیمای آمریکایی شلیک کرد.

بلند شدم و با گرینوف نشانه گرفتمش و زدمش. هلیکوپتر آتش گرفت. دیگر نتوانست بلند شود. آن لحظه هیچ مهماتی نداشتم، فقط امیدم به خدا بود.

در این عملیات، چندین خودروی نظامی و غیرنظامی هدف پهپادها قرار گرفت و تعدادی از همرزمان و اعضای خانواده این سرباز به شهادت رسیدند.

 

اخبار تاپ حوادث

منبع خبر "رکنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.