۸ نفتکش هند با اجازه ایران از تنگه هرمز عبور کرده‌اند

افکار نیوز یکشنبه 13 اردیبهشت 1405 - 03:02
بلومبرگ نوشت، هند برای حل بحران انرژی خود با ایران مذاکره کرده و تاکنون ۸ نفتکش خود را از تنگه هرمز عبور داده است.

 بلومبرگ طی گزارشی نوشت که تانکر حامل ال‌پی‌جی در تلاش برای عبور از تنگه هرمز است که نشان‌دهنده تلاش این کشور برای کاهش بحران بی‌سابقه انرژی ناشی از بسته شدن تنگه هرمز است.

بر اساس داده‌های رهیابی محموله‌های نفتی، به نظر می‌رسد، کشتی «سارو شاکتی» با پرچم جزایر مارشال که حامل حدود ۴۵ هزار تن ال‌پی‌جی، امروز شنبه در مسیر شمالی از این آبراه عبور کرده، به سمت جزایر لارک و قشم ایران و سپس از کنار آنها گذشته و در جهت دریای عمان حرکت کرده است.

ال‌پی‌جی، معمولا به عنوان سوخت پخت‌وپز استفاده می‌شود.

بر اساس این گزارش، هند موفق شده تا پس از مذاکره دو جانبه با ایران از 8 فروند نفتکش خود برای عبور از تنگه هرمز استفاده کند.

پیش از این بلومبرگ طی گزارشی نوشته بود، دولت هند برای اینکه پایگاه رای خود را در میان مردم از دست ندهد، بخش پالایش این کشور را تحت فشار گذاشته است.

 

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.