۷ مدرسه ایرانی در امارات و کویت تعطیل شد

افکار نیوز چهارشنبه 09 اردیبهشت 1405 - 15:36
سخنگوی وزارت آموزش وپرورش از تعطیلی هفت مدرسه ایرانی در امارات متحده عربی و کویت خبر داد و گفت: برخی از دانش‌آموزان این مدارس ذیل سرپرستی مدارس ایرانی در عمان و برخی دیگر تحت نظارت مستقیم مدارس داخلی ایران، آموزش‌های خود را به صورت غیرحضوری دریافت می‌کنند. هدف این است که تحت هیچ شرایطی وقفه در تحصیل فرزندان ایران ایجاد نشود.

 علی فرهادی از اقدام غیر قانونی دولت امارات در خصوص اخراج ۲ هزار و ۵۰۰ دانش آموز ایرانی انتقاد کرد و افزود: با هماهنگی دولت عمان این تعداد دانش آموز تا پایان سال در این کشور تحصیل خواهند کرد.

وی درباره وضعیت فعالیت فیزیکی این مدارس خاطرنشان کرد: در حال حاضر مدارس ایرانی در کشورهایی همچون کویت، عربستان و امارات فعالیت خود را به صورت غیرحضوری ادامه می‌دهند و مقرر شده است که سال تحصیلی جاری در این کشورها به صورت مجازی به پایان برسد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: آموزش مجازی دانش‌آموزان ایرانی، چه در واحدهای تحت نظر سرپرستی عمان و چه در مدارس داخلی ایران در امارات، مطابق برنامه‌ریزی‌های دقیق آموزشی در حال انجام است و زیرساخت‌های لازم برای ارزشیابی پایان سال برای دانش آموزان نیز پیش‌بینی شده است.

به گفته فرهادی، در زمان جنگ سوم تحمیلی هفت مدرسه ایرانی در کویت و امارات تعطیل شد.

 

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.