طعنه پادشاه انگلیس به ترامپ: ما نبودیم فرانسوی حرف می‌زدید

الف چهارشنبه 09 اردیبهشت 1405 - 12:01
ماه‌ها بعد از کنایه ترامپ به سران اروپا مبنی بر این که آلمانی حرف نزدنشان را مدیون آمریکا هستند، پادشاه انگلیس در نشست کاخ سفید آن را به خودش برگرداند.

به گزارش فارس؛ در ضیافت شام دیشب کاخ سفید که برای پادشاه انگلیس ترتیب داده شده بود، چارلز سوم از فرصت برای پاسخ به طعنه رئیس‌جمهور آمریکا استفاده کرد.

او‌ در کنایه‌ای در پوشش شوخی خطاب به ترامپ گفت «آقای رئیس‌جمهور، شما اخیراً اشاره کردید که اگر آمریکا نبود، کشورهای اروپایی الان آلمانی صحبت می‌کردند. می‌خواهم بگویم که اگر بخاطر ما نبود، شما الان فرانسوی حرف می‌زدید».

اشاره او‌ به مناطقی در آمریکای شمالی بود که ریشه بریتانیایی و فرانسوی دارند؛ جایی که دو قدرت استعماری رقیب پیش از استقلال آمریکا در ۲۵۰ سال پیش، برای تسلط بر این قاره می‌جنگیدند.

ترامپ پیش‌تر در نشست داووس در ماه ژانویه در اظهاراتش درباره سربار بودن اروپا در موضوع دفاع از خود در چارچوب ناتو، گفته بود که بدون کمک آمریکا در جنگ جهانی دوم، اروپایی‌ها حالا آلمانی و کمی هم ژاپنی صحبت می‌کردند.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.