اقدامات دولت برای کنترل بازار اجاره بها و وضعیت اینترنت

رکنا سه شنبه 08 اردیبهشت 1405 - 12:14
رکنا سیاسی : سخنگوی دولت گفت: اینترنت پرو با مصوبه شورای عالی امنیت ملی برای حفظ ارتباط کسب‌وکارها در شرایط بحران ایجاد شده است و دولت با ایجاد زیرساخت‌ها و ابزارهای حمایتی، شرایط را برای مستأجران بهبود می دهد.
اقدامات دولت برای کنترل بازار اجاره بها و وضعیت اینترنت

به گزارش خبرنگار رکنا از حوزه سخنگویی دولت ، فاطمه مهاجرانی در نشست خبری هفتگی خود که در نیروگاه تولید برق آلستوم برگزار شد، در پاسخ به پرسشی درباره مرجع تصمیم‌گیری در زمینه اینترنت و نیز طرح موضوع «اینترنت پرو»، اظهار کرد: دولت با بی‌عدالتی ارتباطی کاملاً مخالف است‌. اینترنت پرو با مصوبه شورای عالی امنیت ملی برای حفظ ارتباط کسب‌وکارها در شرایط بحران ایجاد شده است.

وی با اشاره به محل برگزاری نشست، نیروگاه طرشت را یکی از قدیمی‌ترین نیروگاه‌های کشور عنوان کرد که در سال ۱۳۳۸ افتتاح شده و در طول سال‌های گذشته نقش مهمی در توسعه دانش بومی صنعت برق داشته است.

سخنگوی دولت چهاردهم همچنین از ثبت یک رکورد جدید در صنعت نیروگاهی کشور خبر داد و گفت: یک واحد جدید نیروگاهی در نکا طی ۹۹ روز به مدار تولید برق وارد شده که از نظر مهندسی، اقدامی قابل توجه و کم‌نظیر محسوب می‌شود.

مهاجرانی با اشاره به شرایط دوران جنگ و تهدید زیرساخت‌های حیاتی، اظهار داشت: با وجود بیش از ۲۰۰۰ حمله به صنعت آب و برق، چراغ هیچ خانه‌ای خاموش نشد و خدمات‌رسانی بدون وقفه ادامه داشت که این امر نشان‌دهنده تعهد و تلاش نیروهای فعال در این حوزه است.

وی ضمن قدردانی از کارکنان صنعت آب و برق، تأکید کرد: پایداری زیرساخت‌ها و عدم بروز خاموشی یا قطع آب در این ایام، حاصل تلاش شبانه‌روزی مهندسان، کارگران و تکنسین‌ها بوده است.

سخنگوی دولت در ادامه با اشاره به نقش رسانه‌ها، خبرنگاران را «صدای مردم» توصیف کرد و از آنان خواست دستاوردهای کشور و تلاش‌های نیروهای متخصص را به‌درستی منعکس کنند.

مهاجرانی با بیان اینکه روایت این موفقیت‌ها اهمیت بالایی دارد، افزود: رسانه‌ها می‌توانند با بازتاب این تلاش‌ها، نقش مهمی در تقویت انسجام ملی و معرفی توانمندی‌های کشور ایفا کنند.

دولت با ایجاد زیرساخت‌ها و ابزارهای حمایتی، شرایط را برای مستأجران بهبود می دهد

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال خبرنگار رکنا در وضعیت بازار اجاره مسکن به‌ویژه در آستانه فصل جابه‌جایی مستأجران و در شرایط جنگی که با افزایش‌های قابل توجه و بعضاً خارج از توان خانوارها روبه‌رو شده است، مانند اقداماتی که در دوران شیوع COVID-19 انجام شد، برنامه مشخصی برای کنترل و نظارت بر بازار اجاره مسکن در دستور کار دارد یا خیر؟ گفت: دولت وظایف خود را در دو حوزه «نظارت» و «سیاست‌گذاری» دنبال می‌کند. از یک سو، ابزارهای نظارتی برای رصد وضعیت بازار و جلوگیری از تخلفات فعال می‌شوند و از سوی دیگر، تصمیم‌گیری‌های کلان در قالب نهادهایی مانند شورای عالی مسکن پیگیری می‌شود.

با این حال، باید توجه داشت که قراردادهای اجاره، در بسیاری از موارد، توافقی میان مالک و مستأجر است و دولت امکان مداخله مستقیم در تمامی این توافق‌ها را ندارد. اما می‌تواند با ایجاد زیرساخت‌ها و ابزارهای حمایتی، شرایط را برای مستأجران بهبود دهد.

از جمله این اقدامات می‌توان به تأمین و عرضه واحدهای مسکونی، اجرای تفاهم‌نامه‌ها با دستگاه‌های اجرایی برای ساخت مسکن، و همچنین برنامه‌ریزی برای ارائه مسکن با قیمت مناسب‌تر به‌ویژه برای زوج‌های جوان در سال‌های ابتدایی زندگی اشاره کرد.

بر این اساس، انتظار می‌رود مجموعه این سیاست‌ها پس از جمع‌بندی در شورای عالی مسکن، به‌صورت رسمی اعلام و اجرایی شود

امیدواریم تیم ملی فوتبال با افتخار در جام جهانی حاضر شوند

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره تصمیم‌گیری برای حضور تیم ملی فوتبال در جام جهانی، اظهار کرد: حضور آقای رئیس‌جمهوری در اردوی تیم ملی فوتبال نشان از حمایت مادی و معنوی دولت است. وزیر ورزش هم دستوراتی برای برگزاری بازی تدارکاتی داده است‌. امیدواریم تیم ملی فوتبال با غیرت و افتخار در این میدان هم حاضر شوند و افتخارآفرین باشند.

هم‌افزایی و هماهنگی میان قوا در بالاترین سطح است

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره ادعاهای ترامپ در زمینه وجود اختلاف در داخل ایران، تصریح کرد: ما باید به اخبار غیررسمی توجه نکنیم و بدانیم یکی از ابزارهای جنگ بهم ریختن فضای داخلی است. تداوم تصمیم‌گیری‌ها براساس مصالح کشور انجام می‌شود و تقسیم کار ملی صورت گرفته و دولت هم تلاش خود را برای پشتیبانی از جنگ و دیپلماسی خواهد گذاشت. هم‌افزایی و هماهنگی میان قوا در بالاترین سطح است.

مهاجرانی در ادامه گفت: موضوع دیگری که به‌شدت مورد توجه جهانی قرار گرفته، مغایرت حمله به زیرساخت‌ها با اصول حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل است؛ موضوعی که به‌صراحت در بیانیه پایانی یک نشست بین‌المللی درج شده است. در این بیانیه، حمله به زیرساخت‌های ارتباطی یک کشور مغایر با حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل تشخیص داده شده است.

این دستاورد، نتیجه دیپلماسی فعال در حوزه‌های مختلف عنوان شده است. این نشست در تاریخ ۲۷ آوریل (۷ اردیبهشت‌ماه) در پایتخت قرقیزستان برگزار شد و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در آن حضور داشت.

بر اساس این گزارش، هیئت ایرانی در این نشست علاوه بر پیگیری موضوع محکومیت حمله به زیرساخت‌ها، بر تقویت همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه در حوزه فناوری‌های نوین، افزایش تاب‌آوری زیرساخت‌های دیجیتال، حفاظت از حاکمیت ملی و توسعه هم‌افزایی در حوزه هوش مصنوعی در مراکز داده منطقه‌ای تأکید کرده است.

در نهایت، درج صریح این محکومیت در بیانیه پایانی، از جمله دستاوردهای مهم این نشست ارزیابی می‌شود.

وی در پایان با تقدیر از تمامی افرادی که در این مسیر نقش داشته‌اند، از گروه‌های جهادی تا نیروهای فنی و درمانی، تأکید کرد: این تلاش‌های بی‌وقفه نشان‌دهنده پویایی و استقامت جامعه ایرانی در مواجهه با چالش‌هاست.

ادامه دارد....

اخبار تاپ حوادث

منبع خبر "رکنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.