«نبرد هرمز»، ادای احترام به تاریخ خلیج‌فارس در قالب پویانمایی

صدا و سیما سه شنبه 08 اردیبهشت 1405 - 10:02
به مناسبت روز ملی خلیج‌فارس، عوامل مجموعه پویانمایی «نبرد هرمز»، پنج‌شنبه ۱۰ اردیبهشت در برنامه «اشاره» شبکه امید حاضر می‌شوند.

«نبرد هرمز»؛ ادای احترام به تاریخ خلیج‌فارس در قالب پویانمایی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، عوامل تولید این مجموعه ساعت ۲۳ تا ۲۴، میهمان برنامه «اشاره» از شبکه امید خواهند بود تا درباره روند ساخت، جنبه‌های تاریخی و اهداف محتوایی این پویانمایی گفت‌و‌گو کنند.

مجموعه پویانمایی «نبرد هرمز»، به کارگردانی و تهیه‌کنندگی امیر کساوندی از تولیدات مرکز صبا در مرحله تولید قرار دارد. این اثر در ۲۶ قسمت ۱۵ دقیقه‌ای و با روش سه‌بعدی ساخته می‌شود و به بازنمایی دوران اشغال جزیره هرمز توسط پرتغالی‌ها می‌پردازد.

موضوع اصلی این مجموعه، روایت بیش از یک قرن حضور پرتغالی‌ها در هرمز و ظلم فرماندهان آنان نسبت به مردم بومی است. داستان با ورود شاه عباس صفوی و اعزام امام‌قلی‌خان برای آزادسازی سواحل جنوبی ایران شکل تازه‌ای به خود می‌گیرد. قهرمان روایت، جوانی به نام هرمز است که در مسیر مبارزه با اشغالگران نقشی اثرگذار ایفا می‌کند.

فیلم‌نامه «نبرد هرمز»، با رویکردی پژوهش‌محور و تأکید بر عبرت‌های تاریخی در حال بازنویسی است تا برخی مفاهیم مقاومت و پایداری را با اتفاقات روز هم‌خوان کند.

 

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.