روایتی دردناک از حمله آمریکا به ناوشکن دنا

مشرق نیوز دوشنبه 07 اردیبهشت 1405 - 12:46
‌ملوان ناوشکن «دنا»‌ روایتی دردناک از حمله آمریکا به ناو دنا در اقیانوس هند را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، ‌پوریا درویشی ‌ملوان ناوشکن «دنا»‌ در اجتماع مردم این شهر به تشریح جزئیات جمله آمریکا به ناو دنا پرداخت و اظهار داشت: به ما می‌گویند بازمانده؛ بازمانده نیستیم؛ جامانده‌ایم؛ لیاقت شهادت نداشتیم؛ جامانده ناوشکن همیشه قهرمان دنا هستیم؛ ناوشکن دنا تنها ناوشکن بومی بود که دور دنیا را در ۸ ماه زد؛ بدون پشتیبانی هیچ کشوری. ‌ کل دنیا از این ناوشکن می‌ترسیدند؛ آمریکایی ‌عمداً این ناوشکن را هدف قرار دادند.

‌وی در ادامه در تشریح روز حمله افزود: برای رزمایش ‌صلح و دوستی‌ در هندوستان ‌شرکت کرده بودیم ‌که ‌اطلاع دادند کشور عزیزمان ‌ درگیر جنگ با آمریکا شده و رهبر عزیزمان‌ به درجه رفیع شهادت نائل شده‌اند و ما هنوز هم باور نمی‌کنیم.‌

ملوان ناوشکن دنا تصریح کرد: لازمه حضور در رزمایش بین‌المللی در همه کشورها این است که سلاح سنگین، از قبیل اژدر و موشک‌ همراه‌ نداشته نباشید؛ ما سلاح سبک داشتیم، ولی سلاح سنگین نداشتیم.‌ در مسیر برگشت و ساعت ۳:۲۰ دقیقه صبح، آمریکایی‌ها ‌با شلیک یک موشک اژدر از زیردریایی‌، ناوشکن دنا را هدف قرار داند و ناوشکن از ‌حرکت ایستاد؛ در ادامه آمریکایی‌ها اژدر دوم‌ را شلیک کردند ‌که به ‌قلب بچه‌هایمان‌ خورد؛ شهدای ناو دنا مظلومانه به شهادت رسیدند.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.