از افزایش ۱۵ درصدی عرضه مواد اولیه در بورس تا لزوم حذف واسطه‌ها

صدا و سیما دوشنبه 07 اردیبهشت 1405 - 11:52
رئیس هیئت مدیره انجمن ملی صنایع پلیمر ایران گفت: عرضه مواد اولیه شرکت‌های پتروشیمی در بورس کالا نسبت به هفته گذشته افزایش یافته است.
سعید ترکمان در مصاحبه با خبرنگار تحریریه صنعت خبرگزاری صدا و سیما افزود: از محل انبار شرکت‌های پتروشیمی و واحد‌هایی که در حال تولید هستند، میزان عرضه مواد اولیه بهبود یافت و قرار است در هفته پیش رو نیز میزان عرضه مواد حدود ۱۵ درصد افزایش یابد.
 
وی گفت: بعضی مواد نظیر پی‌وی‌سی، پِت یا پلی پروپیلن در صنایع مختلف از بسته بندی تا ساختمان کاربرد دارند، با توجه به حمله دشمن به برخی شرکت‌های پتروشمی، عرضه فعلی این مواد متناسب با مصرف نیست و باید واردات انجام شود.
 
 
ترکمان ادامه داد: در تلاش هستیم تا امکان ثبت سفارش مواد اولیه برای صنایع پایین دست نیز فراهم شود تا از طریق منابع ارزی خودشان و ارز حاصل از صادرات اقدام به واردات مواد اولیه کنند.
 
وی با انتقاد از اعطای سهمیه خرید از بورس به واسطه‌های مواد اولیه گفت: قرار بود وزارت صمت اطلاعات خریداران مواد اولیه از بورس کالا را منتشر کند تا مشخص شود که آیا خریدارن به اندازه میزان اشتغال و حجم تولیدشان، سهمیه خرید دارند یا مازاد بر آن خریداری و در بازار آزاد عرضه می‌کنند.
 
ترکمان افزود: انتشار آزاد اطلاعات خریداران مواد اولیه باعث می‌شود که دست سودجویان از بازار کوتاه شود و مواد اولیه به تولیدکنندگان واقعی برسد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.