به گزارش رکنا، جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتشنشانی تهران بزرگ، از مهار موفقیتآمیز یک آتشسوزی در ساختمانی اداری-تجاری در مرکز پایتخت خبر داد و اعلام کرد که به لطف سرعت عمل نیروها، تمامی متصدیان ساختمان بدون هیچگونه آسیب جانی نجات یافتند.
ملکی در توضیح جزئیات این حادثه اظهار داشت: ساعت ۱۰:۱۶ دقیقه صبح امروز (یکشنبه)، پیام آتشسوزی در ساختمانی واقع در خیابان انقلاب، ابتدای خیابان ۱۲ فروردین به مرکز فرماندهی سازمان آتشنشانی رسید. بلافاصله پس از اعلام هشدار، ۴ ایستگاه آتشنشانی به همراه خودروی حامل تجهیزات تنفسی با اولویت بالا به محل اعزام شدند.
![]()
وی با تاکید بر سرعت عمل نیروهای امدادی افزود: نخستین گروه آتشنشانان تنها در مدت ۴ دقیقه به محل حادثه رسیدند. بررسیها نشان میداد که محل وقوع آتش، یک ساختمان ۴ طبقه اداری-تجاری است. شعلههای آتش در انتهای بخش زیرزمین این ساختمان زبانه کشیده بود؛ جایی که چند کابینت کوچک فعالیت میکردند و در انتهای آن، یک انبار حدودی وجود داشت که پر از کارتنهای مقوا، لوازم اضافی و اقلام پلاستیکی بود. تجمع این مواد قابل اشتعال باعث شد تا آتش به سرعت در زیرزمین گسترش یابد و دود غلیظ و سمومی تولید کند که تمامی فضای همان طبقه و طبقات بالایی را فرا گرفت.
سخنگوی آتشنشانی ادامه داد: همزمان با حضور نیروهای امدادی و شروع عملیات مهار آتش، عملیات تخلیه ساختمان نیز با هدایت مأموران انجام شد. خدا را شکر که در این حادثه هیچگونه مصدومیت یا تلفات جانی گزارش نشد و هر ۲۴ نفری که در زمان آتشسوزی در ساختمان حضور داشتند، با سلامت و بدون هیچگونه آسیبدیدگی از ساختمان خارج شدند.
ملکی در پایان با اشاره به وضعیت فعلی محل حادثه خاطرنشان کرد: در حال حاضر آتش کاملاً خاموش شده است و نیروهای آتشنشانی در مرحله پایانی عملیات، مشغول لکهگیری، تخلیه گود و ایمنسازی محیط هستند. پیشبینی میشود تا دقایق دیگر، عملیات به طور کامل پایان یافته و ساختمان با رعایت الزامات ایمنی به مالکان تحویل داده شود.
![]()