خودکفایی دانه‌های روغنی ضرورت امنیت غذایی

صدا و سیما شنبه 05 اردیبهشت 1405 - 17:28
با توجه به وارداتی بودن بیش از نود درصد مواد اولیه روغن خوراکی، مدیران و کارشناسان کشاورزی عقیده دارند که افزایش تولید دانه های روغنی در داخل کشور برای خودکفایی ضروری است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مجید آنجفی، معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی با پیش بینی برداشت ۲۲۰ هزار تن کلزا در سال زراعی جاری، تصریح کرد: یکی از راهکارهای افزایش تولید دانه های روغنی در داخل کشور رواج کشت محصولاتی مانند کاملینا و همچنین کشت تناوبی کلزا است.

 در حال حاضر نزدیک به ده درصد نیاز کارخانجات روغن کشی به دانه های روغنی در داخل تولید می شود و این در حالی است که اسناد بالادستی از جمله برنامه هفتم پیشرفت تاکید ویژه ای بر لزوم افزایش تولید دارند.

برآورد‌ها نشان می‌دهد میزان تولیدات با اهداف خودکفایی برنامه هفتم پیشرفت فاصله دارد و کارشناسان معتقدند در شرایط جنگ تحمیلی سوم، کشور نیازمند توجه بیشتر به راهکار‌های افزایش تولید و بهره وری در تولید دانه‌های روغنی هستیم.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.