افزایش قیمت گوشی جهانی شد

افکار نیوز شنبه 05 اردیبهشت 1405 - 15:30
بحران کمبود تراشه‌های حافظه که از سال گذشته آغاز شده، حالا به افزایش قیمت گوشی در تمام برندها به یک پدیده جهانی تبدیل شده است.

داده‌های جدید بازار نشان می‌دهد که قیمت گوشی‌های هوشمند در سراسر جهان با افزایش چشمگیری مواجه شده و برندهای چینی در صدر این جهش قیمتی قرار دارند.آمارها نشان می‌دهد شیائومی بیشترین رشد قیمت را در بین برندهای مطرح تجربه کرده است.این شرکت که به رویه رقابتی و تولید محصولات با «قیمت ارزان و امکانات بالا» شهرت داشت در فروردین ماه ۱۴۰۵ رسماً اعلام کرد که به دلیل افزایش سرسام‌آور قیمت حافظه مجبور به افزایش قیمت برخی مدل‌های خود از ۲۲ فروردین شده است.بر اساس گزارش‌های موسسه بین‌المللی داده (IDC) میانگین قیمت فروش جهانی گوشی هوشمند در سال ۲۰۲۶ با رشد ۱۴ درصدی نسبت به سال قبل به رکورد ۵۲۳ دلار رسیده است.این افزایش قیمت عمدتاً ناشی از کمبود و گرانی شدید تراشه‌های حافظه است که از نیمه دوم سال ۲۰۲۵ آغاز شده و در ماه‌های اخیر تشدید شده است.سامسونگ نیز از این قاعده مستثنی نبوده و سری جدید پرچمدار خود «گلکسی اس ۲۶» را با میانگین قیمتی حدود ۱۰ درصد گران‌تر از نسل قبل روانه بازار کرده است.

 

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.