شناسایی و درمان ۱۷۶ مورد مثبت مالاریا در هرمزگان

خبرآنلاین شنبه 05 اردیبهشت 1405 - 14:20
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان همزمان با روز جهانی مالاریا، از شناسایی و درمان ۱۷۶ بیمار در سال گذشته و گام بلند استان برای ریشه‌کنی این بیماری خبر داد. ‌

‌وی با تقدیر از فداکاری کارشناسان و مراقبین سلامت در مناطق دورافتاده و مرزی استان، تصریح کرد: حضور فعال تیم‌های بهداشتی در برنامه‌های پیشگیری و شناسایی به‌موقع، نقش کلیدی در کاهش آمار مرگ‌ومیر و کنترل زنجیره انتقال داشته است.

میرزاده خاطرنشان کرد:هدف غایی مجموعه سلامت، حرکت از مرحله کنترل به سمت حذف کامل مالاریا است که این مهم با پایش مستمر و پیگیری دقیق روند درمان بیماران میسر خواهد شد.

‌معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در پایان، روز جهانی مالاریا را فرصتی برای بازبینی دستاوردها و قدردانی از مجاهدت‌های خاموش مدافعان سلامت در مسیر صیانت از بهداشت عمومی برشمرد و بر تداوم هوشیاری در برابر نفوذ مجدد این بیماری تأکید کرد.

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.