۷۸ سازمان خراسان شمالی ملزم به تولید برق پاک شدند

صدا و سیما شنبه 05 اردیبهشت 1405 - 14:18
مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان شمالی گفت: با نصب ۱۱ نیروگاه خورشیدی جدید در سازمان‌های اجرایی، شمار نهادهای دارای نیروگاه مقیاس کوچک پشت‌بامی در این استان به ۷۸ دستگاه رسید.

۷۸ سازمان خراسان شمالی ملزم به تولید برق پاک شدند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، «محمدرضا رمضانی» در حاشیه نشست هفتگی برنامه‌ریزی به منظور اجرای ۱۴ مگاپروژه وزارت نیرو گفت: هم اکنون حدود ۱.۲ مگاوات نیروگاه خورشیدی پشت‌بامی در سازمان‌های خراسان شمالی نصب شده است که ظرفیت تولید این نیروگاه‌ها تا پایان سال به حدود ۲ مگاوات می‌رسد.

وی افزود: با توجه به پیگیری‌های این شرکت، ۱۱ سازمان دیگر علاوه بر ۶۷ سازمان، نیروگاه خورشیدی احداث کردند که انرژی تولیدی آن به شبکه سراسری برق تزریق می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان شمالی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده ۵ قانون خدمات کشوری ملزم به تامین ۲۰درصد برق مصرفی خود از محل احداث نیروگاه خورشیدی هستند، گفت: طبق ماده ۸ مصوبات شورای عالی انرژی، دستگاه‌های اجرایی موظف هستند به‌صورت پلکانی و سالانه ۵ درصد از مصرف برق خود را از محل احداث انرژی‌های تجدیدپذیر تامین کنند تا در یک بازه ۴ ساله به سهم ۲۰ درصدی برسند.

رمضانی بیان کرد: هم اکنون اقدامات اجرایی برای تولید حدود ۴۰ مگاوات انرژی خورشیدی نیروگاه مقیاس بزرگ در استان در حال پیگیری است و امیدواریم این اقدامات در سال ۱۴۰۵ به مرحله اجرایی تولید برق و تزریق آن به شبکه سراسری با هدف کاهش ناترازی برسد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.