راهبرد جدید فملی برای افزایش ارزش افزوده در صنعت مس

صدا و سیما شنبه 05 اردیبهشت 1405 - 14:18
مدیرعامل فملی در نشست هم‌اندیشی توسعه راهبردی صنعت مس، با اشاره به ظرفیت‌های موجود در صنایع پایین‌دست، حرکت به سمت ادغام با این بخش‌ها را راهکاری برای افزایش ارزش افزوده در صنعت مس کشور دانست.

راهبرد جدید فملی برای خلق ارزش بیشتر در صنعت مس

به گزارش تحریریه معدن خبرگزاری صداوسیما، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، بر نقش مطالعات راهبردی در ارتقای تصمیم‌سازی‌های کلان و تدوین اسناد بالادستی توسعه صنعت مس تأکید کرد.

سیدمصطفی فیض، با تشریح رویکرد کلان شرکت ملی مس، گسترش ارتباطات دانشی و ایجاد پیوند ساختارمند میان ذی‌نفعان مختلف با بدنه شرکت را یکی از اولویت‌های فملی دانست و گفت: این رویکرد با هدف هم‌اندیشی درباره مفاهیم و یافته‌های جدید دنبال می‌شود؛ موضوعی که می‌تواند پنجره‌های فرصت تازه‌ای برای شرکت ایجاد کرده و به‌عنوان پشتوانه علمی تصمیم‌سازی‌های آینده مورد استفاده قرار گیرد.

این نشست با محوریت بررسی گزینه‌های توسعه راهبردی شرکت ملی صنایع مس ایران با تمرکز بر صنایع پایین‌دست برگزار شد و طی آن گزارشی از وضعیت و ظرفیت‌های این بخش ارائه شد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با اشاره به ضرورت بررسی علمی مسیر توسعه صنعت مس، تصریح کرد: با توجه به سیاست‌های کلان کشور، حرکت به سمت تکمیل زنجیره ارزش و بهره‌گیری از مطالعات راهبردی و دیدگاه‌های کارشناسی، از ضرورت‌های جدی توسعه محسوب می‌شود.

فیض با تأکید بر جایگاه شرکت ملی صنایع مس ایران به‌عنوان بنگاه پیشران صنعت مس کشور اظهار داشت: مطالعات علمی انجام‌شده نشان می‌دهد که شرکت ملی مس باید به سمت ادغام با صنایع پایین‌دست حرکت کند؛ رویکردی که می‌تواند به خلق ارزش افزوده بیشتر و تقویت زنجیره صنعت مس منجر شود.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.