ببینید | بقایی: اعلام ادامه محاصره دریایی از سوی طرف آمریکایی، مصداق نقض آتش‌بس و خلاف قواعد بنیادین حقوق بین‌الملل است

خبرآنلاین جمعه 04 اردیبهشت 1405 - 14:09
سخنگوی وزارت امور خارجه در گفت و گو با SNNTV گفت: می‌توان از یک‌سو ادعای تمایل به دیپلماسی داشت و از سوی دیگر اقداماتی انجام داد که اساساً فضای مذاکره را از بین می‌برد. در هر روند دیپلماتیک، اصل بر ایجاد حداقلی از حسن نیت و نشان دادن جدیت در مسیر گفت‌وگوست، اما در مورد آمریکا از ابتدا با رفتارهای متناقض و بدعهدی مواجه بودیم. ادامه برخی اقدامات از جمله محدودسازی یا فشار بر مسیرهای دریایی، طبق تعریف‌های حقوق بین‌الملل، می‌تواند در چارچوب اقدامات خصمانه و حتی مصادیق عمل تجاوزکارانه ارزیابی شود. وقتی تعهدات حداقلی در دوره آتش‌بس رعایت نمی‌شود، طبیعی است که اعتماد به اجرای یک توافق گسترده‌تر نیز به‌شدت تضعیف شود. مواردی مانند تعرض به کشتی‌های تجاری و رفتار با خدمه آن‌ها نیز نه‌تنها نقض قواعد بنیادین حقوق بین‌الملل است، بلکه بر بدگمانی نسبت به نیت طرف مقابل در کل فرآیند آتش‌بس می‌افزاید./دانشجو

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.