برخورد قاطع با ساخت‌وساز‌های غیرمجاز و زمین‌خواری در حریم تهران

صدا و سیما جمعه 04 اردیبهشت 1405 - 12:57
مشاور استاندار تهران گفت: برخی افراد در شرایط جنگی تلاش می‌کنند از خلأ نظارتی سوء استفاده کنند، اما در تمام این مدت نظارت دستگاه‌های مسئول متوقف نبود و فعالیت‌ها به صورت مستمر ادامه داشت.

برخورد قاطع با ساخت‌وساز‌های غیرمجاز و زمین‌خواری در حریم تهرانبه گزارش خبرگزاری صدا وسیما، زهرا احمدی سرپرست دفتر نظارت و صیانت از حریم‌های شهری استانداری تهران با بیان اینکه زمین‌خواری تنها محدود به شهر تهران نیست و در سطح استان تهران نیز مشاهده می‌شود، افزود: در سال‌های اخیر گرایش به سمت سکونت یا ساخت‌وساز در روستا‌ها و حریم‌های شهری و روستایی افزایش یافته و همین موضوع زمینه برخی تخلفات را فراهم کرده است.
وی افزود: از همان روز‌های ابتدایی جنگ به طور رسمی اعلام کردیم که نقل‌وانتقال مصالح ساختمانی ممنوع است. بر اساس بخشنامه‌ای که صادر شد، از ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین انتقال مصالح ساختمانی به طور کامل ممنوع اعلام و این دستورالعمل به همه شهرستان‌ها و شهر‌های استان تهران ابلاغ شد تا نظارت‌ها با جدیت بیشتری انجام شود.
مشاور استاندار تهران با بیان اینکه در برخی نقاط استان با وجود این محدودیت‌ها تخلفاتی رخ داده است، اظهار کرد: در برخی مناطق استان تهران مواردی از تخلف مشاهده شد؛ اما در همان موارد نیز برخورد‌های لازم صورت گرفت و تخریب‌های متعددی انجام شد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.