جلالی: نیروگاه بوشهر با حضور متخصصان روسی دایر است 

تابناک پنج شنبه 03 اردیبهشت 1405 - 17:31
نیروگاه هسته‌ای بوشهر با همت متخصصان ایرانی و همچنین همکاری متخصصان روسی که همچنان بخشی از آنها حضور دارند، دایر است.

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، رسانه "ودوموستی" روسیه در گفتگو با کاظم جلالی، سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار جمهوری اسلامی ایران در مسکو، در مورد ارزیابی تهران از علل و چشم‌اندازهای این درگیری و همچنین فرصت‌های پایان دادن به آن از طریق دیپلماتیک مصاحبه کرد.

وی در بخشی از این گفتگو، با اشاره به وضعیت نیروگاه هسته‌ای بوشهر گفت: نیروگاه هسته‌ای بوشهر با همت متخصصان ایرانی و همچنین همکاری متخصصان روسی که همچنان بخشی از آنها حضور دارند، دایر است.

وی افزود: ما قراردادهای مشخصی را از قبل با همکاران روسی تنظیم کرده بودیم. قراردادهایی که مدت‌ها قبل از این جنگ امضا شده بودند، به هیچ وجه به این جنگ ارتباطی ندارند. آنها اکنون در حال اجرا هستند. اینطور نیست که روسیه به طور خاص در این جنگ حمایت نظامی ارائه می‌دهد.

جلالی تأکید کرد: همکاری‌های هسته‌ای صلح آمیز ج.ا.ا و فدراسیون روسیه بر اساس معاهده مشارکت راهبری میان دو کشور دارای چشم انداز ۲۰ ساله است و توافقات در مورد نیروگاه هسته‌ای هرمزگان و نیروگاه‌های مقیاس کوچک در یک چارچوب بلند مدت دیده می‌شود.  

منبع خبر "تابناک" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.