کاهش 20درصدی مصرف برق

عصر ایران پنج شنبه 03 اردیبهشت 1405 - 12:52
معاون وزیر نیرو در امرو برق و انرژی از کاهش 20درصدی مصرف برق در سال جاری خبر داد و 3 دلیل عمده آن را برشمرد

 مصطفی رجبی مشهدی معاون برق و انرژی وزارت نیرو اظهار داشت: ظرفیت اسمی نیروگاه‌های کشور به 99 هزار و 387 مگاوات رسیده است.

به گزارش تجارت نیوز، وی با بیان اینکه توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر با قوت در حال پیگیری است، گفت: ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر ایران با رشدی چشمگیر از مرز 4525 مگاوات عبور کرده است.

رجبی مشهدی تصریح کرد: طول شبکه‌های اصلی برق کشور اکنون بیش از یک میلیون کیلومتر است و برق 42.4 میلیون مشترک را تأمین می‌کند.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان اینکه “حداکثر اوج مصرف ثبت‌شده سال جاری تاکنون 43 هزار و 505 مگاوات بوده است”، گفت: در حال حاضر 52 هزار مگاوات ظرفیت نیروگاههای آماده به کار است.

رجبی مشهدی از کاهش 20درصدی مصرف برق در سال جاری خبر داد و گفت: در حال حاضر کاهش فعالیت ادارات، آسیب‌دیدگی برخی صنایع و کاهش دما از علل کاهش 20 درصدی مصرف برق در کشور شده است.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.