تهران و واشنگتن همچنان از طریق اشخاص ثالث پیام رد و بدل می‌کنند

رکنا پنج شنبه 03 اردیبهشت 1405 - 12:00
رکنا سیاسی : با پایان مهلت مقرر دو هفته‌ای آتش بس میان ایران و آمریکا و گذشت دو روز از آن پس از تمدید، آتش بس عملا وارد روز شانزدهم شده و در این میان تلاش میانجیگران برای ترتیب دادن دیداری میان دو طرف همچنان ادامه دارد.
تهران و واشنگتن همچنان از طریق اشخاص ثالث پیام رد و بدل می‌کنند

به گزارش رکنا به نقل از انتخاب ، بر اساس گزارش ها، ترکیه، پاکستان و مصر برای ترتیب دادن یک دیدار بین ایران و آمریکا تا روز جمعه تلاش زیادی کرده‌اند و برخی رسانه‌ها نیز از برگزاری این ملاقات در چند روز آینده خبر داده‌اند.

وال استریت ژورنال نوشت: ایالات متحده و ایران همچنان از طریق اشخاص ثالث پیام رد و بدل می‌کنند، اما پیشرفت محدودی داشته‌اند.

 تیم مذاکره‌کننده ایرانی از زمان تصمیم به عدم شرکت در مذاکرات این هفته در اسلام‌آباد، لحن خود را تندتر کرده و اعلام کرده است تا زمانی که تحریم‌ها لغو نشود، به میز مذاکره بازنمی‌گردد. 

اسرائیل هیوم نوشت: چین در پشت صحنه ارتباطات جاری بین ایران و ایالات متحده دخیل است و به دنبال ایفای نقشی اعلام نشده در جریان مذاکرات بین دو طرف است.

«امیر سعید ایروانی» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت در خصوص سوء استفاده آمریکا از خاک و آسمان ۵ کشور شامل قطر، کویت، بحرین، امارات و عربستان شدیدا اعتراض کرد.

 

اخبار تاپ حوادث

منبع خبر "رکنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.