جان مرشایمر: اسراییل و آمریکا جنگ با ایران را باختند

افکار نیوز پنج شنبه 03 اردیبهشت 1405 - 11:02
اندیشمند برجسته علوم سیاسی شامگاه چهارشنبه گفت که اگر امریکا به درگیری نظامی ادامه دهد، ایران به صورت قطعی پیروز خواهد شد.

«جان مرشایمر» اندیشمند برجسته علوم سیاسی و مشاور پیشین وزارت خارجه امریکا، شامگاه چهارشنبه گفت که اگر واشنگتن به درگیری نظامی ادامه دهد، ایران به صورت قطعی پیروز خواهد شد.
مرشایمر در مصاحبه ای اینترنتی توضیح داد: «ترامپ صرفاً باید هر چه سریع تر به این جنگ پایان دهد. دلیلش این است که او هیچ راهبرد نظامی ندارد که به او اجازه پیروزی بدهد. هیچ گزینه نظامی وجود ندارد».

وی در ادامه تصریح کرد: «اگر ما از نردبان تشدید تنش بالا برویم، ایرانی ها برنده خواهند شد، نه امریکایی ها. بنابراین، هیچ گزینه نظامی وجود ندارد».

این نظریه پرداز سیاسی با بیان اینکه هم اکنون اقتصاد جهانی در استانه فروپاشی قرار دارد، اظهار داشت: «اگر تشدید تنش ها ادامه یابد، ضربه ویرانگر دیگری به ان وارد خواهد شد».
مرشایمر تحلیل کرد: «اسراییلی ها درک می کنند که ما در این مرحله جنگ را باخته ایم. ما، یعنی امریکا و اسراییل، در همه زمینه ها شکست خورده ایم. ایرانی ها پیروز شده اند. از دیدگاه اسراییلی ها، این یک وضعیت فاجعه بار است زیرا اسراییلی ها ایران را یک تهدید وجودی می دانند».

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.