
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عطاالله هاشمی با بیان اینکه در کشت گندم از دو نوع کودهای اصلی ازته و فسفاته استفاده می شود، اظهار داشت: کودهای ازته به طور کلی در داخل کشور تولید می شود و پتروشیمی های داخلی کود اوره، آمونیوم و نیتراتها را تولید می کنند و حتی در مورد کودهای اوره صادرات هم داریم.
وی افزود: بنابراین در مورد کود اوره مشکلی نداریم و مسلما خللی ایجاد نخواهد شد.
رئیس بنیاد ملی گندمکاران درباره کودهای وارداتی نیز گفت: کودهای وارداتی ما غالبا کودهای فسفاته هستند که در بین کشاورزان به کود سیاه مشهور ند و زمان مصرف این کودها در مزارع غلات و گندم، هنگام کاشت است و خوشبختانه ما مرحله کاشت را گذراندهایم و فعلا نیاز به کودهای فسفاته نداریم.
هاشمی افزود: همچنین طبق آمارها شرکت خدمات حمایتی که مسئول توزیع کودهای سَرَک، فسفاته و پتاسه است، اطمینان داده شده که به اندازه کافی در استانها توزیع شده و در انبارها موجود است.
این گندمکاران با سابقه درباره میزان تولید گندم در سال جدید اظهار داشت: با توجه به بارش های اخیر به امید خدا امسال دستکم یازده میلیون تن گندم خرید تضمینی می شود که برای مصرف نان و خبازی کشور کافی است.