غول‌های نفتی غربی از ترس ایران در حال فرار از منطقه هستند/ زیان مالی شرکت‌ها سنگین شد

خبرآنلاین سه شنبه 01 اردیبهشت 1405 - 09:01
وال‌استریت‌ژورنال نوشت: غول‌های نفتی غربی از ترس ایران به نقاط دور پناه می‌برند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، وال‌استریت‌ژورنال نوشت: شرکت‌های اکسون‌موبیل، شورون و دیگر غول‌های انرژی فعال در منطقه خاورمیانه درحال شتاب بخشیدن به جست‌وجوهای خود برای یافتن میادین جدید نفت و گاز هستند؛ مناطقی که فرسنگ‌ها از خطرات با ایران فاصله داشته باشد.

تسنیم نوشت: «اکسون» به‌تازگی طرحی را برای سرمایه‌گذاری 24 میلیارد دلاری در میادین نفتی آب‌های عمیق نیجریه ارائه کرده و «شورون» نیز حضور خود را در ونزوئلا گسترش داده است.

بریتیش‌پترولیوم هم سهام بلوک‌های نفتی در سواحل نامیبیا را خریداری کرده و شرکت فرانسوی «توتال‌انرژی» نیز قرارداد اکتشافی با ترکیه امضا کرده است.

شرکت‌های بزرگ نفتی غربی به‌دلیل تشدید تنش‌ها با ایران و تهدیدات علیه زیرساخت‌های انرژی در منطقه، دارایی‌ها و سرمایه‌گذاری‌های خود را از خلیج فارس به نقاط دورتر منتقل می‌کنند.

بر اساس این گزارش، ایران در جریان درگیری‌های اخیر با آمریکا و رژیم اشغالگر، تمرکز خود را بر تأسیسات نفتی و سرمایه‌گذاری‌های غربی در منطقه معطوف کرده است. 

این حملات شرکت‌های غربی را با ضررهای مالی سنگین و اختلال در زنجیرهٔ تأمین مواجه ساخته است.

۲۲۳۲۲۵

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.