حرکت عجیب ناو هواپیمابر جورج بوش از ترس متحدین ایران

تابناک دوشنبه 31 فروردین 1405 - 16:12
ناو هواپیمابر یو اس اس جورج اچ دبلیو بوش، در بحبوحه افزایش تنش‌های دریایی آمریکا در نزدیکی تنگه هرمز، در حال طی کردن یک مسیر طولانی در اطراف آفریقا است تا از آب‌های دریای سرخ که توسط حوثی‌ها تهدید می‌شود، اجتناب کند. این ناو هواپیمابر هسته‌ای اوایل این هفته در حالی که آماده می‌شد تا در اطراف نوک جنوبی آفریقا حرکت کند، در سواحل نامیبیا مشاهده شد، جایی که از اقیانوس اطلس به اقیانوس هند در دماغه امید نیک عبور خواهد کرد. گمان می‌رود این ناو هواپیمابر در مسیر خاورمیانه باشد، جایی که به ناو هواپیمابر یو اس اس آبراهام لینکلن که از ماه فوریه در منطقه فعالیت می‌کند، ملحق خواهد شد. مسیر عادی ناوهای هواپیمابر ساحل شرقی نیروی دریایی ایالات متحده به خاورمیانه از طریق تنگه جبل الطارق به دریای مدیترانه و سپس از طریق کانال سوئز به دریای سرخ است. ام اس ان گزارش داد، پنتاگون در مورد اینکه چرا ناو جورج بوش، که اواخر ماه مارس پایگاه دریایی نورفولک را ترک کرد و این مسیر طولانی را در پیش گرفته، چیزی نگفته است اما به نظر می‌رسد پاسخ این سوال، اذعان خاموش ایالات متحده به این موضوع باشد که حتی قدرتمندترین تشکیلات دریایی آن نیز دیگر در دریای سرخ که عمدتاً توسط انصارالله یمن تحت حمایت ایران کنترل می‌شود، امن نیست. اگر کشتی ناو هواپیمابر بوش مسیر سنتی نورفولک از طریق دریای سرخ به دریای عرب را طی می‌کرد، مسافت بین 8000 تا 9000 مایل دریایی می‌بود. اما با تغییر مسیر فعلی از آب‌های آفریقا، این مسافت بین 13000 تا 15000 مایل دریایی افزایش خواهد یافت که تقریباً 1.5 برابر طولانی‌تر شدن یک مسیر است.
ناو هواپیمابر یو اس اس جورج اچ دبلیو بوش، در بحبوحه افزایش تنش‌های دریایی آمریکا در نزدیکی تنگه هرمز، در حال طی کردن یک مسیر طولانی در اطراف آفریقا است تا از آب‌های دریای سرخ که توسط حوثی‌ها تهدید می‌شود، اجتناب کند. این ناو هواپیمابر هسته‌ای اوایل این هفته در حالی که آماده می‌شد تا در اطراف نوک جنوبی آفریقا حرکت کند، در سواحل نامیبیا مشاهده شد، جایی که از اقیانوس اطلس به اقیانوس هند در دماغه امید نیک عبور خواهد کرد. گمان می‌رود این ناو هواپیمابر در مسیر خاورمیانه باشد، جایی که به ناو هواپیمابر یو اس اس آبراهام لینکلن که از ماه فوریه در منطقه فعالیت می‌کند، ملحق خواهد شد. مسیر عادی ناوهای هواپیمابر ساحل شرقی نیروی دریایی ایالات متحده به خاورمیانه از طریق تنگه جبل الطارق به دریای مدیترانه و سپس از طریق کانال سوئز به دریای سرخ است. ام اس ان گزارش داد، پنتاگون در مورد اینکه چرا ناو جورج بوش، که اواخر ماه مارس پایگاه دریایی نورفولک را ترک کرد و این مسیر طولانی را در پیش گرفته، چیزی نگفته است اما به نظر می‌رسد پاسخ این سوال، اذعان خاموش ایالات متحده به این موضوع باشد که حتی قدرتمندترین تشکیلات دریایی آن نیز دیگر در دریای سرخ که عمدتاً توسط انصارالله یمن تحت حمایت ایران کنترل می‌شود، امن نیست. اگر کشتی ناو هواپیمابر بوش مسیر سنتی نورفولک از طریق دریای سرخ به دریای عرب را طی می‌کرد، مسافت بین 8000 تا 9000 مایل دریایی می‌بود. اما با تغییر مسیر فعلی از آب‌های آفریقا، این مسافت بین 13000 تا 15000 مایل دریایی افزایش خواهد یافت که تقریباً 1.5 برابر طولانی‌تر شدن یک مسیر است.
تعداد بازدید : 0
کد ویدیو

منبع خبر "تابناک" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.