رفع نقص شبکه مترو با اتصال خطوط ۶ و ۷ تا اواخر بهار

صدا و سیما دوشنبه 31 فروردین 1405 - 09:32
با غلبه بر چالش‌های فنی، پروژه اتصال خط ۶ مترو به ایستگاه ۱۷ شهریور اواخر خرداد افتتاح می‌شود تا با ایجاد ارتباط بین خطوط ۶ و ۷، یکی از نواقص مهم شبکه مترو پایتخت برطرف شود.

رفع نقص شبکه مترو با اتصال خطوط ۶ و ۷ تا اواخر بهاربه گزارش خبرگزاری صدا وسیما، ایستگاه مترو ۱۷ شهریور، یک ایستگاه تبادلی بین خطوط ۶ و ۷ محسوب می‌شود که بخش مربوط به خط ۷ آن، خرداد ماه ۱۴۰۱ افتتاح شد.
از آنجایی که درخواست‌های بسیار پرتکراری مبنی بر راه اندازی بخش مربوط به خط ۶ ایستگاه ۱۷ شهریور در سامانه‌های ارتباط مردمی شهرداری تهران ثبت شده بود، تلاش برای اتصال خط ۶ به ایستگاه مذکور در دستور کار قرار گرفت.
اما مشکل تامین زمین برای برپا کردن کارگاه و تجهیز آن، باعث شد دست اندرکاران امر به ناچار از راه‌های جایگزین بهره برده و صرفاً از طریق یک شفت، اقدام به پیش بردن پروژه کنند.
همچنین سست بودن خاک منطقه، آبدار بودن خاک ، بافت متراکم شهری محدوده مورد نظر ، سختی عملیات حفاری، خاکبرداری و انتقال مصالح ، از جمله مهمترین مشکلات انجام این پروژه پیچیده بوده است.
با تکمیل و راه اندازی دسترسی خط ۶ مترو به ایستگاه ۱۷ شهریور، لوپ ارتباطی خطوط ۶ و ۷ در این منطقه پرتردد شهری تامین شده و یکی از نقص‌های تاثیرگذار شبکه مترو پایتخت برطرف خواهد شد.
پیش بینی می‌شود پروژه مذکور، اواخر خرداد ماه آماده بهره برداری شود.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.